כחלון מאבד סבלנות: קרא לשפירא "לשמור על תרבות דיון"

המאבק המתוקשר סביב דמי הקישוריות וההצהרות האגרסיביות של חברות הסלולר נותן אותותיו בשר הממונה ■ מנכ"ל סלקום בפתח הדיון: "מתנצל אם מישהו ייפגע מדברי" ■ בהמשך היום תגיע פרטנר לשימוע

השימוע הראשון היום של חברת סלקום מול משרד התקשורת ושר התקשורת משה כחלון בסוגיית דמי הקישוריות נפתח בתקרית קלה, אבל מיד חזר לפסים נורמליים.

משלחת סלקום בראשות המנכ"ל עמוס שפירא ויו"ר החברה עמי אראל הגיעה לשימוע להפחתת תעריפי קישור הגומלין בהרכב מורחב. שפירא ביקש "הבנה מראש" אם יתפרש מדבריו שהוא תוקף את משרד התקשורת או את חברת NERA ובתגובה ביקש ממנו שר התקשורת משה כחלון "לשמור על תרבות דיון נאותה". לאחר מכן יושרו ההדורים ושפירא המשיך בדבריו שבהם שם דגש על הטעויות שנמצאו בעבודה של חברת NERA ועל כך שיש לתקנם.

במסגרת סדרת השימועים היה ברור שסלקום (וכנראה גם פרטנר ) יהיו החברות היותר אגרסיביות. הטענות שסלקום מעלה נוגעות לשורה ארוכה של טעויות שנעשו בדו"ח אך גם לכך ש-NERA לא לקחה בחשבון את ההשפעות הרוחביות על ענף התקשורת כולו. הטענות שהציגה סלקום נוגעות לחישובי עלויות של אתרים, תחזוקה, כמויות אתרים, תשלומים על תדרים ואגרות בגינם ועוד שורה ארוכה של נושאים.

יש לציין שניכר שחלק מהנושאים שהועלו זוכים לאוזן קשבת והמשרד התחייב במהלך הדיונים כי יתקן את "מה שטעון תיקון", כפי שאמר כבר שר התקשורת משה כחלון כמה פעמים בעבר.

חברת פרטנר צפוייה להיכנס לשימוע בקרוב.