רפורמה ברשות השידור: שכר הבסיס לעיתונאי - 5,600 שקל

מדובר בשכר גבוה יחסית בשירות הציבורי ■ מדי שנה יחולקו בונוסים לעיתונאים מצטיינים בסך כולל של 1.5 מיליון שקל ■ הממונה על השכר באוצר יפקח על שכר הטאלנטים

שכר הבסיס של עיתונאי ברשות השידור יעמוד על 5,600 שקל - כך נודע ל"גלובס". גובה השכר, הנחשב גבוה בשירות הציבורי, סוכם במסגרת העקרונות המשותפים שגיבשה הנהלת רשות השידור יחד עם אגודת העיתונאים, בדרך לחתימה מלאה על הרפורמה ברשות השידור.

במסגרת ההבנות תגיע משכורתו של עיתונאי ברשות לגובהה הממוצע היום, כ-12 אלף שקל בממוצע, אולם היא תורכב מפחות מרכיבים, ולמרות שבסיסה מהווה פחות מ-50% מהמשכורות ברוטו - היא תיחשב כמעט כולה לתנאים הסוציאליים.

כמו כן, מדי שנה תחלק רשות השידור בונוסים לעיתונאים מצטיינים בגובה של 1.5 מיליון שקל בסך-הכול.

עוד הוחלט כי לרשות השידור לא תהיה יכולת להעסיק יותר מ-110 עובדים בשכר בכירים ובכללם גם טאלנטים. הגבלת מספר הבכירים מצמצמת את כמות כוכבי הטלוויזיה שהרשות תוכל להביא. ל"גלובס"

נודע כי הממונה על השכר באוצר יהיה זה שיקבע את גובה המשכורת המקסימלית לבכירים.

עם זאת, דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים שחתם על ההסכם, אומר כי "בעידן של תחרות בתחום התקשורת, תישמר האפשרות לקדם בשכר את מי שרוצים לשמר". לדבריו, הקידום בדרגות יהיה מהיר יותר ויחול מדי שנתיים עד 3 שנים.

"הרפורמה כולה תלויה בניהול. אנחנו יכולים לעבוד, אבל אם הניהול לא יהיה כמו שצריך - זה לא יעזור כלום", אמר זקן, כשהוא מודע לעובדה שההסכמות שהגיעו אליהם העיתונאים דוחקים את יתר הוועדים אל הקיר. "הרפורמה חייבת לבוא כמה שיותר מהר. המטרה היא למשוך את האחרים אחרינו", אמר.

אתמול (ג') הושלמה עבודת המטה המשותפת בין הצדדים, ובהמשך תתקיים חתימה על-ידי הצדדים באישור הממונה על השכר. בטקס החתימה נכחו בין היתר הממונה על השכר באוצר, אילן לוין; סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג; מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר; יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן; סמנכ"ל הכספים של רשות השידור, ערן הורן; היועץ המלווה של אגודת העיתונאים, חיקה גינוסר; נציגי הוועד המנהל של רשות השידור, עובדים ונציגי עובדים.

שקלאר מסר כי "ההסכם שנחתם אמש עם העיתונאים מביא אותנו לפתחו של עידן חדש, שבו רשות השידור תצעד לחוף מבטחים עם שידורים משמעותיים ותהפוך לגורם משמעותי בתקשורת בישראל. העובדה שההסכם נחתם באולפן המונדיאל היא סמלית בעיניי, כשם שהעבודה על המונדיאל נעשתה בשילוב כל הכוחות ברשות והביאה אותנו להצלחה המשמעותית בשידורי המונדיאל".