חיפה מציעה: להפוך את ה"מרמרה" למלון שט מול חופי העיר

כך דיווח הבוקר "מעריב" ■ כבר חודש וחצי עוגנת הספינה, שעל סיפונה התעמתו פעילי ה-IHH עם לוחמי השייטת, בנמל חיפה ■ במערכת הביטחון עדיין לא החליטו מה לעשות איתה - אך לראש עיריית חיפה יש פיתרון מעניין: להחרים את הספינה ולהפוך אותה לספינת נופש מול חופי העיר

"ספינת המלחמה" תהפוך ל"ספינת האהבה"? בחיפה מציעים להפוך את ספינת ה"מרמרה" הטורקית, שעוגנת כבר חודש וחצי בנמל העיר בעקבות התקרית בין פעיליה ללוחמי השייטת, לאטרקציה תיירותית: מלון שט מול חופי העיר.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, העביר בימים האחרונים מכתב לשר הביטחון אהוד ברק, ובו הצעה אטרקטיבית: להחרים את הספינה הטורקית, שעדיין לא הוחזרה לטורקים - ולהפוך אותה למלון צף, כך דיווח הבוקר העיתון "מעריב".

"הספינה תהיה סמל בינלאומי"

"אני מוצא כי דווקא חיפה, עיר שהיא מופת לדו-קיום וחיים משותפים לכל הדתות, תהיה האכסניה ההולמת לאוניה זו שתהפוך לסמל בינלאומי לפיוס ולתקווה", כתב יהב במכתבו. "היה ומדינת ישראל תחליט לחלט את האוניה הטורקית, אבקש כי זו תעבור לרשות העיר חיפה, כדי להפוך אותה למלון שט מול חופי העיר".

במשרד הביטחון לא הגיבו עדיין למכתב, משום שעדיין ממתינים להחלטת הדרג המדיני בעניין עתיד האוניה. הממשלה טרם החליטה כיצד לנהוג בספינה - שעוגנת בימים אלה בנמל חיפה תחת שמירה. לאחר מאבק עקוב מדם, הצליחו לוחמי שייטת 13 להשתלט על הספינה. במבצע ההשתלטות נהרגו תשעה פעילים קיצוניים שניסו להרוג את לוחמי השייטת.