אביבה שליט קראה לרה"מ בתום הצעדה: "אל תפקיר את בני"

(עדכון) - "מאות אלפי אזרחים ליוו אותנו לירושלים לאורך למעלה מ-200 קילומטרים בחום כבד של חודש יולי, על כבישים לוהטים, ולמרות הרגליים הכואבות, הקשיים והכאבים כולנו חשנו את אותו הדבר: לגלעד קשה יותר"

אחרי 11 ימים בדרכים, תגיע הערב הצעדה למען שחרור גלעד שליט ליעדה הסופי - מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. בני משפחתו של החייל החטוף מבטיחים להתמקם בבירה ולא לעזוב אותה עד שובו.

בעצרת שהתקיימה הערב עם סיום המסע אמרה אמו של גלעד, אביבה שליט "לפני 12 יום, בבוקרו של יום ראשון, יצאנו מביתנו במצפה הילה שבצפון, לכיוון ירושלים במסע הארוך והקשה על חייו של בננו גלעד. איתנו יצאו עשרות אלפי אזרחים שליוו אותנו, תמכו והביעו ברגליהם אמירה חזקה וברורה לראש הממשלה, בנימין נתניהו - לאחר ארבע שנים נגמרו התירוצים. די, מספיק, ארבע שנים של גיהנום הם יותר מדי. אני פונה אליך בקריאה ברורה - אל תפקיר את בני. פעל לשחרורו באומץ. אדוני, ראש הממשלה, אל תתעלם מקריאתנו. אל תזלזל בערכינו".

"אני מאמינה כי יש לנו מדינה חזקה, ערכית ומוסרית ומאמינה כי הורים השולחים את ילדיהם לצבא, כפי ששלחתי את בני הבכור יואל, כפי ששלחתי את גלעד וכפי שאחותו הדס משרתת כיום בצבא, כורתים ברית בלתי כתובה עם המדינה, ברית המהווה בעיני יסוד מרכזי מיסודות קיומה של חברה בריאה, חברה מוסרית, חברה המגלה אומץ ציבורי ולא מאפשרת למנהיגיה להפקיר חייל חי. להפקיר את חיי בני גלעד".

"מאות אלפי אזרחים, מכל שכבות האוכלוסייה, גברים, נשים, ילדים, נכים, נפגעי פעולות טרור, משפחות שכולות, מכל מקום ומקום בארץ , ליוו אותנו לירושלים לאורך למעלה מ-200 קילומטרים בחום כבד של חודש יולי, על כבישים לוהטים, ולמרות הרגליים הכואבות, הקשיים והכאבים כולנו חשנו את אותו הדבר: לגלעד קשה יותר".

מוקדם יותר היום נעצרה התנועה בכביש מספר 1 המוביל לירושלים וכן נחסמו רחובות רבים בבירה עם הגיע המסע אל תומו, בעצרת המונים בה נוכחים הערב כ-15 אלף איש ובה נושאים דברים מלבד בני משפחת שליט גם דוברים נוספים המלווים את המשפחה.