ועדת הרבנים לקדושת השבת קוראת לחרדים: קנו במשביר לצרכן

פרסמה מודעה בעיתון "יתד נאמן": "מנהלי המשביר וניו-פארם התחייבו כי כל החנויות סגורות בשבת כהלכה" ■ הרב יצחק גולדקנופף: "רמי שביט קנה עסקים במצב קשה, ומאז שהרשת שומרת שבת - עסקיו משגשגים"

ועדת הרבנים למען קדושת השבת בארץ ישראל מתגייסת לטובת קבוצת המשביר לצרכן. היום (ה') פרסמה הוועדה מודעה בעמוד הראשון של העיתון החרדי "יתד נאמן", הקוראת לציבור החרדי להעדיף רכישות בקבוצת המשביר לצרכן וברשת ניו-פארם.

"על דעת מרן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, נקראים בזה כל ציבור שומרי ומוקירי השבת, ובפרט אלה שהקריבו רבות למען השבת, וטוב יעשו אם יעדיפו לבצע את הרכישות בחנויות המשביר לצרכן וניו-פארם", נכתב במודעה.

במודעה מפורט גם הנימוק להמלצה: "ראשי ומנהלי המשביר לצרכן וניו-פארם הופיעו בפני הוועדה והבהירו כי הנם מחוייבים לעובדה כי כל חנויות הרשת סגורות בשבת כהלכה".

המודעה נותנת למשביר וניו-פארם יתרון על פני המתחרים בכל הקשור לרכישות הציבור החרדי המהווה כוח קנייה משמעותי בשוק.

על המודעה חתומה אותה הוועדה שקראה בשעתו לחרם על תת-הרשת החרדית "שפע שוק" של רבוע כחול מקבוצת אלון, וזאת בשל הפעלת סניפי רשת המרכולים AM:PM בשבת. החרם גרם אז ל"שפע שוק" נזק גדול, שבא לידי ביטוי באיבוד מכירות של מאות מיליוני שקלים בשנה ובצמצום פעילותה של תת-הרשת בקרב האוכלוסייה החרדית.

"רמי שביט וכל הסגל הבכיר שלו הגיעו לשבת עם ועדת הרבנים והצהירו חד-משמעית כי החנויות שלהם סגורות בשבת, וכי הם מאמינים בנושא הזה באופן אישי ומשפחתי ובהחלט מכבדים את ערכי הדת הישראלית. אנחנו קוראים לציבור החרדי והכללי להעדיף לקנות אצלם", אומר ל"גלובס" מזכיר ועדת הרבנים, הרב יצחק גולדקנופף.

* זה נותן להם יתרון על פני אחרים שפועלים בשבת?

"רמי שביט, שבודק את האיתנות הפיננסית שלו, יכול להיווכח שהוא קנה עסקים במצב קשה, ומאז שהרשת שומרת שבת - העסקים שלו משגשגים. כל אחד ששומר שבת שיבוא ויצהיר וניתן לו תעודה. אנחנו מעולם לא אמרנו לא לקנות. אנחנו אומרים כן - תעדיפו לקנות כאן".

ההחלטה לפרסם את המודעה באה דווקא לאחר חילוקי דעות ששררו בין ועדת הרבנים לקבוצת המשביר בכל הקשור להפעלת סניף ניו-פארם בבני-ברק. בוועדת הרבנים היתה הסתייגויות באשר למכירת מוצרי דראגסטור בסניף ובעיקר באשר לפרסומים של בשמים ומוצרי טיפוח שונים כגון צבעי שיער.

לאחרונה נפגש גולדקנופף עם הרב של רשת רבוע כחול לדון בסוגיית החרם על "שפע שוק". בהתייחס לכך אומר היום גולדקנופף ל"גלובס": "אני מקווה שיגיע יום וגם שם הפרשה תיסגר. הזמן עושה את שלו".

* למה כוונתך?

"אני מקווה שיבוא יום וגם שם ישמרו שבת. בפגישה לא עלו שום דברים חדשים אבל הזמן עושה את שלו ואנשים רואים את העבודה של ועדת הרבנים בצורה אחרת. הם יודעים שאנחנו מעודדים שומרי שבת".

* אתה מעריך שסניפי AM:PM יסגרו בשבת?

"אנחנו רוצים לקוות ומתפללים לזה. כשיגיע היום הזה, דודי ויסמן יקבל מאתנו עידוד לאין ערוך".