1,570,000 ש' בחודש? בכיף: נתניהו קובר הגבלת שכר הבכירים; יחימוביץ': הממשלה שומרת על קומץ עשירים

(עדכונים שוטפים) - רה"מ הצליח להוביל לדחיית הדיון בהצעות חוק על הגבלת שכר הבכירים ב-3 חודשים ■ יחימוביץ': "הממשלה מתעמרת בבעלי השכר הנמוך. השר נאמן, שכל חייו עבד לטובת בעלי ההון, ממשיך לשרתם גם בממשלה" ■ לרשימה הנוצצת: 100 המנהלים המרוויחים בישראל ■ ההישג של נתניהו בשבוע שעבר: אי העלאת שכר המינימום ובינתיים, השרים העלו את שכרם

ועדת השרים לחקיקה החליטה היום (א') לדחות את הדיון בהצעת החוק להגבלת שכר הבכירים ב-3 חודשים, לאחר שתסתיים הפגרה בכנסת. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרי הליכוד להצביע נגד הגבלת שכר הבכירים, בעוד ששרי העבודה התכוונו לתמוך בה. כך, הושגה פשרה בין הצדדים בעקבות הלחץ שהפעיל נתניהו.

שרי המפלגה החברים בוועדת השרים לחקיקה התכוונו לדרוש כי הצעת החוק של חברי הכנסת חיים כץ ושלי יחימוביץ' להגבלת שכר הבכירים תאושר בקריאה טרומית עוד במהלך מושב הכנסת הנוכחי. הכנסת צפויה לצאת לפגרת הקיץ בעוד שלושה שבועות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר המשפטים, יעקב נאמן, פנו הבוקר לשרי הליכוד בבקשה שלא לתמוך בהצעת החוק של כץ ויחימוביץ'. בישיבת שרי הליכוד שקדמה לישיבת הממשלה הסביר שר המשפטים כי הוא זקוק לחודשיים נוספים על מנת לגבש מסקנות בנושא. נתניהו ביקש מהשרים לדחות את הדיון בנושא על מנת לבחון אותו לעומק.

בכל מקרה, לפי שעה נראה כי אין להצעה רוב בוועדת השרים לחקיקה. בסביבתו של נתניהו אמרו כי אם בכל זאת יתעקשו כץ ויחימוביץ' להעלות את הצעת החוק היום להצבעה טרומית בהמשך השבוע, תתנגד הממשלה להצעה.

הצעת החוק תידון בוועדת השרים לענייני חקיקה

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון היום בהצעת החוק הפרטית של ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ חיים כץ. שני חברי הכנסת מבקשים מהשרים לתמוך בהצעתם להצבעה בקריאה טרומית "בסוגיה שאין לה כל הצדקה בהיבט הכלכלי והמוסרי, והיא מקוממת את כל הציבור".

הצעת החוק של יחימוביץ' וכץ מציעה ששכר הבכיר ביותר בחברה (המנכ"ל) יהיה עד פי 50 משכרו של בעל השכר הנמוך ביותר באותה חברה, ובמספרים - עלות השכר השנתית המרבית למנכ"ל (ללא שווי האופציות) תהיה 2.9 מיליון שקל.

נזכיר, כי נושא שכר הבכירים היה בתקופה האחרונה תחת בדיקה של ועדה מיוחדת בראשות שר המשפטים יעקב נאמן, לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה קבעה כי תוקם ועדת שרים מיוחדת שתבחן את הצעתם המקורית של שני הח"כים.

בשבוע שעבר יחימוביץ' וכץ הביעו את מורת רוחם מהתנהלות הוועדה וטענו כי היבול שלה הוא: "68 ימים, אפס הצעות ואפס מסקנות", וכי "מצעד המומחים לא היה אלא דרך להציג לציבור מצג שווא ובכוונת יעקב נאמן להמתין עד שהעניין הציבורי בנושא ידעך ולהניח לו למות מיתת נשיקה".

יחימוביץ' וכץ, שסברו כבר אז שמדובר בניסיון לדחוק הצידה את הצעת החוק שלהם, הניחו אותה מחדש על שולחן הכנסת, והיום כאמור היא תובא להצבעה מחודשת בוועדת השרים לענייני חקיקה.

יחימוביץ' הגיבה היום: "כניעת שרי הממשלה לדרישת נאמן ונתניהו להאריך בשלושה חודשים את עבודת הועדה לשכר הבכירים מוכיחה כי זו ממשלה השומרת מכל משמר על קומץ עשירים בעוד שהיא מתעמרת בבעלי השכר הנמוך.

" כעת ברור כי השר נאמן, שכל חייו עבד לטובת בעלי ההון, ממשיך לשרתם גם בממשלה וכל כוונת הדחייה אינה אלא לקבור את הנושא. אין לנו כל כוונה להיכנע והקרב להפסקת הפערים הנוראים בחברה יימשך ביתר תקיפות."

שר האוצר יובל שטייניץ הגיב לוועדת נאמן כי "אסור להיגרר למצב שבו אנו מחוקקים בבהילות בגלל לחץ פופוליסטי בכנסת או בגלל לחץ תקשורתית. בחודשים האחרונים נראה כי מספר ח"כים בשיתוף עם התקשורת מנסים לכפות על הממשלה החלטות בתחומים שונים מבלי לבחון דברים לעומק. ועדת נאמן עשתה עד כה עבודה רצינית, אבל משום מה לא מאפשרים לה להשלים את עבודתה ולמצות את הבדיקה היסודית שהיא מבצעת על מנת ללמוד את נושא שכר הבכירים".