חברת החשמל נערכת לגל החום: הנמיכו את המזגן בצהריים

לאור השרב הכבד הצפוי מחר מבקשים בחברה מהציבור "להסיט את צריכת החשמל לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות" ■ הביקוש הצפוי למחר: 10,500 מגוואט

חם לכם? תפתחו חלון: חברת החשמל נערכת לשרב הכבד הצפוי מחר (ב') על פי השערות החזאים, ומבקשת מהציבור להימנע מצריכת חשמל במהלך שעות הצהרים.

בחברת החשמל צופים עלייה חדה בביקושים למחר שיגיעו עד 10,500 מגוואט, מהם חברת החשמל צפויה לספק כ- 10,000 מגוואט ואת שאר הביקוש יספקו יצרני חשמל פרטיים. לאור זאת, קוראים בחברה לציבור להסיט את צריכת החשמל לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות: "במיוחד יש להשתדל לעשות שימוש במכשירים חשמל בין השעות 12:00 ו-17:00", נכתב בהודעת החברה.

מחברת החשמל נמסר כי "כל יחידות הייצור שהיו בשיפוצים במהלך האביב, פועלות ומערכת ייצור החשמל ערוכה לביקושים גבוהים". "עם זאת", מבהירים שם, "במצב רזרבה כמו זו של מדינת ישראל, יש ימים רבים בהם הפער בין הביקוש לחשמל לבין יכולת הייצור של חברת החשמל יורד לכ- 1000 מגוואט או פחות מכך, פער קטן מאוד שכל תקלה ביחידת ייצור יכולה להציב את המערכת בפני מחסור בחשמל".

בחברה גם מדגישים את האוייב מספר אחת של החיסכון בחשמל: המזגן. "אנו ממליצים לכוון את המזגן כך שהטמפרטורה בחדר תהיה כ- 25 מעלות", נכתב.

חזאי השירות המטראולוגי עדכנו הבוקר כי מחר תחול התחממות נוספת וגל החום יגיע לשיאו. קיים חשש חמור משריפות בכל הארץ וישרור עומס חום כבד עד קיצוני במרבית האזורים.