משרד התקשורת: מפעילי האינטרנט ידווחו על מדיניות ניהול גלישה

המטרה היא להבטיח שניטרליות הרשת תאפשר ללקוחות לאבחן מאיזה מפעיל הוא מקבל את השירותים הטובים ביותר, כלומר מהירויות הגלישה הגבוהות ביותר, ואם המפעיל שלו חוסם שירותים מסוימים בעת הגלישה

משרד התקשורת החליט לטפל בנושא ניטרליות הרשת. מעתה כל המפעילים בארץ נדרשים לפרט כיצד הם מספקים שירותי אינטרנט ומנהלים את התעבורה ברשת, כך עולה מפנייה שביצע המשרד בשבוע שעבר לכל המפעילים. מפניית המשרד עולה כי המטרה היא להבטיח שניטרליות הרשת תאפשר ללקוחות לאבחן מאיזה מפעיל הוא מקבל את השירותים הטובים ביותר, כלומר מהירויות הגלישה הגבוהות ביותר, ואם המפעיל שלו חוסם שירותים מסוימים בעת הגלישה.

בפנייה נדרשים המפעילים לפרט מהי בדיוק המדיניות לתעדוף תנועה ואם הם חוסמים שירותי הורדות למיניהם, או מעניקים קדימות לתוכן שהם מספקים. על השימוע אחראי זאב רז, ממלא מקום סמנכ"ל פיקוח במשרד התקשורת.

ניטרליות הרשת הוא מושג שתפס תאוצה בארה"ב ועלה לדיונים בסנאט, על רקע העובדה שחלק מהמפעילים החליטו לתעדף תנועה באמצעות האטת תנועה לחלק מהגולשים. מדובר בעיקר על גולשים שהשתמשו בתוכנות להורדות קבצים והשתמשו בחבילת הגלישה שלהם עד בלי גבול.

לטענת המפעילים, ניטרליות רשת לא מאפשרת לגבות תשלום ממנוי שמוריד קבצים בצורה קיצונית, וזה משפיע על הלקוחות שעושים שימוש סביר בחבילת הגלישה, שכן היא מייקרת אותה. על אף שמדובר בכלל המפעילים - בעלי תשתית וספקי אינטרנט - נראה כי בישראל חומרת הבעיה בשמירה על ניטרליות רשת גבוהה בעיקר אצל חברות הסלולר.