קרן תשתיות ישראל של קב' הראל במגעים לרכוש 25% מכביש 6

הקרן במגעים לקניית מניות Canadian Highways בדרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל ■ מוקדם יותר השנה דווח כי אפריקה ישראל מקיימת מגעים למכירת חלקה בדרך ארץ

קרן תשתיות ישראל, שבשליטת קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וירון קסטנבאום המנהל אותה, מקיימת מגעים לקניית מניות החברה הקנדית Canadian Highways (25%) בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל - כביש 6. במקביל, קרן תשתיות ישראל נמצאת במגעים ראשוניים עם אפריקה ישראל בנוגע להחזקותיה בדרך ארץ (37.5%). ככל הידוע המגעים עם אפריקה ישראל טרם הבשילו להבנות כלשהן. כך נודע ל"גלובס".

לפי שעה לא ידוע לפי איזה שווי חברה נערכים המגעים אך ברור כי אם יושלמו ויבשילו לכדי עסקאות, יהיה מדובר בעסקאות ענק. מוקדם יותר השנה דווח כי אפריקה ישראל מקיימת מגעים למכירת חלקה בדרך ארץ. אז דווח על שווי החזקות של 300-400 מיליון שקל, ששיקפו לחברה שווי של כ-930 מיליון שקל. מאפריקה ישראל נמסר כי "כרגע אין לנו מה לדווח, כאשר יהיה נדווח".

דרך ארץ זכתה ב-1998 במכרז מסוג BOT להקמת הכביש, תחזוקתו ותפעולו ל-30 שנה. מוקדם יותר השנה הודיעה המדינה לדרך ארץ כי החליטה למכור בחודשים הקרובים את כתבי האופציה ל-49% ממניותיה, מתוך הבנה שהפרויקט הגיע לבשלות. לפי ההערכות, שווי האופציה נאמד בכ-500-600 מיליון שקל. המהלך ממחיש את שווייה של דרך ארץ. אם תמומש האופציה ידולל חלקן של אפריקה ישראל ושיכון ובינוי למחצית מהחזקותיהן כיום. האופציות כפופות למחיר מימוש צמוד למדד בתוספת של 8% לשנה, העומד על 200 מיליון שקל.

קרן תשתיות ישראל מחזיקה בין השאר במניות בזכיינית הרכבת הקלה בירושלים סיטיפס, ולאחרונה פורסם כי בכוונתה להגדיל את חלקה בה. בנוסף, מחזיקה הקרן עם מוסדיים במניות יבואנית הגז המצרי EMG (10%) ובתחנת הכוח של דליה אנרגיות בצפית (10%). בתקופה הקרובה צפויה הקרן לצאת לגיוס של קרן נוספת בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

קרן תשתיות ישראל פועלת בענף התשתיות ומתמחה בתחומי האנרגיה, המים, איכות הסביבה והתחבורה. הקרן השקיעה בין השאר גם.