תרגיל? קפטן המשט הלובי מתעקש: "ממשיכים לעזה"

(עדכון) - חיל הים ילווה את הספינה כדי לוודא שלא תשנה כיוון לעזה ■ אתמול אמר הקברניט בקשר: ""נעגון באל עריש רק בתנאי שתתנו לנו להמשיך בעזה מבלי לפרוק את המטען"

האם הלובים מתכננים תרגיל? בעוד שאתמול בערב יצר חיל הים קשר עם קברניט המשט הלובי והוא השיב: "פנינו לא לעזה, נעשה מה שתאמרו", מתעקשים מנהיגי הארגון של קדאפי כי המשט ימשיך לעזה אחרי העצירה באל-עריש. גם קברניט המשט עצמו נשמע מאוחר בערב אומר בקשר: "נעגון באל-עריש ואז נמשיך לעזה".

חיל הים נמצא בכוננות שיא במקום וערוך לכל תרחיש או תרגיל אפשרי. הכוחות ילוו את המשט כדי לוודא שלא ימשיך לעזה.

בחיל הים הופתעו לשמוע אתמול ברשת הקשר את הדרישה הבאה: "נעגון באל עריש רק בתנאי שתתנו לנו להמשיך בעזה מבלי לפרוק את מטען הספינה". גורמים בחיל הים מעריכים כי הספינה אכן תפנה בספו של דבר לאל עריש, אך מדגישים כי הם ממשיכים לבחון את המצב, ולהיערך גם לתרחיש מעין זה.

"אני יודע שהם מתכוונים להגיע לעזה למרות איומי חיל הים וההתנגדות המצרית. השעות הקרובות יהיו מכריעות", אמר אתמול ח"כ אחמד טיבי, הנמצא עם מארגני המשט בקשר שוטף, ל"ידיעות אחרונות". "בכל מקרה הם לא ינקטו באלימות ואין להם כלי נשק", הוסיף טיבי.

צה"ל קורא בקשר לספינה

בשיחה הראשונה שניהל חיל הים עם הקברניט אמש, נראה היה שפני הספינה מועדות לנמל "אל עריש" במצרים. הקברניט השיב לקריאת חיל הים: פנינו לא לעזה, נעשה מה שתאמרו. כוחות חיל הים שוחחו עם הקברניט והזהירו אותו לבל ישוט לעזה, והמשיכו לעקוב אחרי מסלול הספינה. "ספינת משא אמלתיאה, זהו הצי הישראלי. מהו יעדך הסופי?", נשאל הקברניט על הספינה, והשיב: "אל-עריש, נמל אל-עריש". כך נשמעה השיחה:

צה"ל: ערב טוב אנטוניו. האם אתה הקפטן היחיד על הספינה? עבור.

הספינה הלובית: חיובי, חיובי. הקפטן היחיד זה אני,ואין אחר. עבור.

צה"ל: מה המסלול שאתה צריך לקחת כדי להגיע לאל-עריש? אני חוזר, מה המסלול שאתה צריך לקחת כדי להגיע לאל-עריש? הכיוון הוא 1-2-5 לאל עריש. אני חוזר: 1-2-5.

הספינה הלובית: הצי הישראלי, כאן אמלתיאה.

צה"ל: המשך, אנטוניו חוזה.

הספינה הלובית: 1-2-5 הוא נתיב שגוי. הנתיב שלי יהיה 1-2-0 לאל-עריש.

צה"ל: 1-2-0 זה מושלם.

הספינה הלובית: או.קיי, תודה.