הקלטות דיוני ועדות התכנון יימשכו לאחר יישום הרפורמה בתכנון

כך הוחלט היום בישיבת ועדת השרים, בניגוד למה שנקבע במקור בעיקרי הרפורמה ■ ההצעה הועלתה על ידי השר לשיפור השירות לציבור, מיכאל איתן (ליכוד), במסגרת מספר הצעות לחידוד שיתוף הציבור בהליכי הבנייה

הקלטות דיוני ועדות התכנון יימשכו גם לאחר יישום הרפורמה בחוק התכנון והבנייה, בניגוד למה שנקבע במקור בעיקרי הרפורמה, כך הוחלט היום בישיבת ועדת השרים שדנה בנושא. הצעה זו הועלתה היום על ידי השר לשיפור השירות לציבור, מיכאל איתן (ליכוד), במסגרת מספר הצעות לחידוד שיתוף הציבור בהליכי הבנייה.

עוד הוחלט בעקבות הצעותיו של איתן כי בהנחיות הפנימיות למשרדים ייקבע שהציבור ישותף במידע על התוכניות כבר בשלבי גיבושן ויוזמן להביע את דעתו. זאת על מנת שמוסדות התכנון יוכלו להתייחס להשגות הציבור טרם גיבוש התוכניות, לשפרן ולצמצם את ההתנגדויות שמגיעות בשלבים מאוחרים יותר.

בד בבד מוקם בימים אלה אתר ממשלתי שתפקידו שיתוף הציבור בנושאים כגון פרויקטים לאומיים בנושאי תכנון ובנייה.

החלטה נוספת שהתקבלה היום באופן חלקי, היא שבמקרים שבהם יהיה ערך מוסף לשמיעת התנגדות בפני ועדה, לא תיחסם דרכם של המתמודדים בדיון אצל החוקר הממונה על בדיקת ההתנגדויות. תיקון נוסף ברפורמה הוא שלמתנגדים לתוכניות השונות תינתן האפשרות להעלות הערות שלא פורטו בהתנגדות הכתובה, על דרך של תיקון כתב ההתנגדות עד שבוע לפני הדיון בניגוד למצב בחוק המקורי.

לדברי איתן, "בסך הכל שיפרנו חלק מהליקויים בתחום השקיפות ושיתוף הציבור, אך אני מצפה להתקדמות משמעותית הרבה יותר בתחום זה ובכל התחומים שבמערכת היחסים שבין האזרח לממשלה".