עיני פוצץ המו"מ בממ"י לאחר שהעובדים דרשו עוד 52 מ' ש'

עובדי מינהל מקרקעי ישראל עלו מאחורי הקלעים דרישה חדשה: מענק של 75 אלף שקל לכל אחד מהעובדים והפורשים ■ יו"ר ההסתדרות: "למו"מ צריך לבוא בידיים נקיות, בסיכומים צריך לעמוד ומילה זו מילה"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הופתע לגלות שהעובדים העלו דרישות חדשות: "למו"מ צריך לבוא בידיים נקיות, בסיכומים צריך לעמוד ומילה זו מילה"

בהסתדרות ובמשרד האוצר קיוו השבוע שהרפורמה במינהל מקרקעי ישראל תצא סוף-סוף לדרך, בזכות פגישת מו"מ שהתקיימה ביום שני בנוכחות ראשי ההסתדרות, האוצר, ועד העובדים במינהל והנהלת המינהל. האוצר וההסתדרות כבר הסכימו לפני חודשים ספורים לאמץ את תנאי הפרישה המפליגים ברשות השידור עבור 210 עובדי המינהל שיפרשו, וכל שנותר הוא לסגור קצוות, בעיקר עם 500 העובדים שימשיכו לעבוד.

אך דבר לא הכין את הנוכחים לדרמה שהתחוללה שם לבסוף. ל"גלובס" נודע כי אנשי האוצר, ובראשם הממונה על התקציבים אודי ניסן, חשפו בפני יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי העובדים העלו מאחורי הקלעים דרישה חדשה: מענק של 75 אלף שקל לכל אחד מהעובדים והפורשים, בעלות כוללת של 52.5 מיליון שקל. הסיבה: במסגרת הרפורמה לא יטפלו עוד בקרקעות ובדירות שהיו שייכות למינהל, משום שמערכת מחשוב חדשה תבצע מעתה רישום אוטומטי. כלומר, אם, לרוב, עובדים מבקשים פיצוי על עומס נוסף שמוטל עליהם, עובדי המינהל מבקשים פיצוי דווקא על ירידה בעומס.

עיני, שהביא לעובדי המינהל הישגים יפים גם בדיונים על הרפורמה וגם כששימש יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, נדהם שאיש לא סיפר לו על הדרישה. גורמים שנכחו בפגישה מספרים כי פניו האדימו, וכי דקות ארוכות חלפו עד שהוא נרגע. "אני מושך את ידיי מהמו"מ הזה, כי למו"מ צריך לבוא בידיים נקיות", אמר לאנשי הוועד, בראשות עו"ד גיל אייזנשטיין-קנה, "אם תקבלו את המענק הזה, שיהיה לכם לבריאות. אני לא יכול לנהל ככה את המו"מ. צריך לעמוד בסיכומים, מילה צריכה להיות מילה".

כעסים בכל מו"מ

גורם המקורב לוועד העובדים אמר ל"גלובס" כי הודה כי העובדה שעיני לא ידע על הדרישה הנוספת של העובדים היא "תקלה". עם זאת, לדבריו, בכל מו"מ יש דרמות וכעסים, ולפחות כאן נרגעו הרוחות. במו"מ, כמו בכל מו"מ, מעלים דרישות שונות וזה לא בלתי לגיטימי, בטח כששום דבר עוד לא נסגר מראש.