בוימלגרין האריך את האופציה לקב' הרכישה "העיר החדשה"

(עדכון) - ‎‎בשל הרגולציה של קבוצות הרכישה: מסתמנים שינויים במתווה עסקת הענק של בוימלגרין עם "העיר החדשה" בת"א‏ ■ האופציה של קבוצת הרכישה פוקעת היום, אך בוימלגרין האריך אותה עד ל-31 באוקטובר, כך נודע ל"גלובס"

‎‎קבוצת "העיר החדשה" קיבלה עוד ארכה מבוימלגרין: קבוצת הרכישה טרם מימשה את האופציה לרכישת הקרקע שעליה פעל בית החולים אסותא הישן ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב - והיא פוקעת היום (ה'). הערב נודע ל"גלובס כי האופציה הוארכה עד ל-31 באוקטובר.

‏בשעות הצהרים היום (ה'), דיווחה בוימלגרין קפיטל לבורסה כי "העיר החדשה" לא תממש את האופציה עד למועד שנקבע (הלילה בחצות), וכי היא שוקלת להעניק לקבוצת הרכישה ארכה נוספת.

האופציה הוארכה לאחר שבעלי הקרקע - חברת בוימלגרין קפיטל של שעיה בוימלגרין, ששותפה (50%) במתחם אסותא עם קבוצת משקיעים בראשות למדן אחזקות, שבשליטת חן למדן - האריכה במאי את הסכם האופציה לרכישת מתחם בית החולים אסותא הישן בתל אביב עד ל-15 ביולי, הסכם שחתמה עם "העיר החדשה" של דרור הלוי ב-2009.

ככל הנראה, השינויים הרגולטורים בתחום קבוצות הרכישה החזירו את בעלי הקרקע ואת מארגני קבוצת הרכישה אל שולחן הדיונים, וכעת מסתמן שיתבצעו כמה שינויים במתווה העסקה, אם כי גורמים מעריכים כי הפרויקט לא צפוי להפוך ליזמי בשלב זה.

כזכור, הלוי דיווח לאחרונה כי השלים את גיבושה של קבוצת רכישה להקמת 155 יחידות דיור במתחם שברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב. בין חברי הקבוצה: שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור, ומנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס. בנק מזרחי נמנה עם רשימת נושיה הגדולים של בוימלגרין.

‏"העיר החדשה" טרם דיווחה על בנק מלווה לפרויקט, שיוקם על מגרש שמחירו מסתכם ב-345 מיליון שקל; במאי הציעה חברת בוימלגרין להעמיד הלוואה בסך 103 מיליון שקל לקבוצת הרכישה שארגן הלוי.

‏למתחם תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת, אך לאחרונה עמד מגדל המגורים בן ה-26 קומות שעומד לקום במתחם במרכז דיון סוער בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שהסתיים בלא החלטה בעתירתם של תושבי השכונה וארגון ‏אדם טבע ודין‏ נגד הקמת המגדל. כעת ממתינים לסיכומי הצדדים.

בתגובה, נמסר ממשרד יחסי הציבור רובינס-שטינמץ שמייצג את "העיר החדשה" כי "העיר החדשה וחברי קבוצת הרכישה יקימו את הפרויקט. הדבר יעשה בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בעלי הקרקע".

חברת בוימלגרין קפיטל סירבה להתייחס לידיעה. ‏‎‎‏