סוכמה מכירת גולדן סטייט ווריירס עבור 450 מיליון דולר

עוברת לידיהם של מפיק הסרטים ההוליוודי פטר גובר, ולאיש העסקים ג'ו לייקוב; מדובר בעסקת שיא למכירת קבוצת NBA ■ זו הקבוצה החמישית שנמכרת תוך שנה בליגה

דייויד סטרן ממשיך לדווח על הפסדים של קבוצות ה-NBA, אבל הקומישינר לא מרתיע אנשי עסקים מלהיכנס ולרכוש קבוצות בליגה. לפנות בוקר (שישי) סיכם הבעלים של גולדן סטייט ווריירס, כריס כהן, על מכירת הקבוצה לאנשי העסקים ג'ו לייקוב ופטר גובר עבור 450 מיליון דולר. מדובר בעסקת שיא עבור מכירת קבוצת NBA (השיא הקודם שייך לפיניקיס סאנס, שנמכרה ב-2004 עבור 401 מיליון דולר).

לייקוב החזיק עד לא מכבר באחוזי בעלות בבוסטון סלטיקס. גובר הוא הבעלים של חברת ההפקות ההוליוודית Mandalay Entertainment, ונחשב לשותפו בעסקים של שחקן העבר מג'יק ג'ונסון. לייקוב וגובר ניצחו בהתמודדות שלוש קבוצות רכישה מתחרות, ביניהן את לארי אליסון, המייסד של תאגיד אורקל.

כהן רכש את הווריירס לפני 16 שנה עבור 119 מיליון דולר. מבחינה ספורטיבית הוא לא הצליח להרים את הפרנצ'ייז, שרשמה הופעה אחת בלבד ב-16 השנים האחרונות בפלייאוף.

העסקה למכירת הקבוצה נחשבת להצלחה עצומה מבחינת כהן: הקבוצה הוערכה על-ידי "פורבס" ב-315 מיליון דולר בלבד. גולדן סטייט היתה בשנה שעברה אחת מתוך 18 הקבוצות ב-NBA (מתוך סך של 30) שהצליחה לסיים את העונה עם רווח תפעולי - 11.9 מיליון דולר.

התופעה של מכירת קבוצות NBA תפסה תאוצה בשנה האחרונה. הווריירס היא הקבוצה החמישית שמחליפה בעלות בפרק זמן זה. לפני כחודשיים נמכרה ניו אורלינס הורנטס לאיש העסקים ג'ורג' שין, לפני כן עברה וושינגטון וויזארדס לידו של טד לאונסיס; במארס הושלמה העברת הבעלות של שארלוט בובקאטס למייקל ג'ורדן; ניו ג'רזי נטס עברה לידיו של המיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב.