מארגני משט מרמרה: משט נוסף - ושיירות מהיבשה בדרך לעזה

הארגון הטורקי הקיצוני שעמד מאחורי משט ה"מרמרה" ממשיך לחשוב כיצד לשבור המצור על עזה ■ ראש הארגון מבטיח מאיסטנבול: נגיע לעזה גם מהיבשה - אך גם המשט הבא בדרך ■ לפני חודש אמר: על המשט הבא - משפחות הרוגי המשט הראשון

בעוד נמשך תהליך פריקת הספינה הלובית בנמל אל-עריש במצרים, בטורקיה כבר חושבים על המשט הבא. בולנט ילדרים, ראש ארגון ה-IHH שעמד בראש משט ה"מרמרה" לישראל ושאנשיו התעמתו על סיפון האניה עם חיילי השייטת, מבטיח כי בקרוב מאוד יחודש המסע לעזה - לא רק מהים. "גם שיירות דרך היבשה ייצאו לרצועה", הוא מבטיח.

במהלך כינוס שנערך באיסטנבול, בו נכחו פעילים ועורכי דין מוסלמים שהגיעו לעיר ממספר מדינות בעולם, אמר ילדרים: "בחודשים הקרובים ייצאו לעזה משטים נוספים, ושיירות נוספות דרך היבשה. זאת, לצד הפתעות רבות אותן נחשוף בקרוב". לדבריו, "ההסברה הציונית חזקה מאוד, ועל כן יש לפעול בהתאם למצב". רוצים לקבל עדכונים כשהמשט יתקרב לחופי ישראל?

"עוצרים אותי ברחוב ומבקשים להשתתף במשט הבא"

בחודש שעבר הבטיח ילדרים בראיון שהעניק לאחד העיתונים הערביים כי "כל משפחות השהידים מהמשט הראשון לעזה רוצות ליטול חלק במשט הבא". ילדרים, שהיא עצמו על ספינת ה"מרמרה", הוסיף: "אנשים עוצרים אותי ברחוב ומבקשים ממני לרשום את שמותיהם למשט הבא". הוא לא יכול היה לנקוב במדויק במועד יצאתו של המשט הבא, אך הבטיח כי "הפעם מספר המשתתפים יהיה גבוה יותר, וממדינות שונות בעולם".

בתוך כך נראה כי מתפתח משבר נוסף בין חמאס למצרים, על רקע העיכוב בפריקתה של האניה הלובית "אמלתיאה" העוגנת בנמל אל-עריש. בחמאס קראו לשלטונות מצרים למהר בפריקת הציוד ולהעבירו לרצועת עזה, בעוד שבשלטונות בקהיר טוענים כי חל עיכוב בפריקת האניה מסיבות טכניות, ובשל העובדה שהציוד הוחזק בחלקה האחורי של הספינה. מבדיקת כמות הסחורות על סיפון האניה עולה כי מדובר ביותר מ-1,500 טון של סיוע הומניטרי.