נשיונל ג'יאוגרפיק רכשה לראשונה סדרת מקור ישראלית

רכשה מחברת ענני תקשורת את הזכויות לשידור הסדרה "שווקים" בהגשת ישי גולן בערוצים הבינלאומיים שלה

רשת הטלוויזיה הבינלאומית "נשיונל ג'אוגרפיק", רכשה לראשונה בתולדותיה סדרת מקור ישראלית. הרשת חתמה מול חברת ענני תקשורת על עסקה בשווי 500 אלף שקל, במסגרתה רכשה לשידור את הסדרה "שווקים" בהגשתו של ישי גולן.

התוכנית תשודר החל מספטמבר 2010 בערוצים הבינלאומיים של "נשיונל ג'יאוגרפיק" בצרפת, בלגיה, אפריקה, אסיה, המזרח-התיכון, אוסטרליה וניו-זילנד.

את העסקה הובילה סיגל שלדג, מנהלת הפעילות הבינלאומית בענני תקשורת, שכבר מכרה את "שווקים" לשורת גופי שידור ובהם הערוץ הצרפתי VOYAGE, ערוץ ABS-CBN בפיליפינים, HDTV ברוסיה, TELVISIAS CATALUNYA בספרד, HRT בקרואטיה ולמגוון ערוצים ברחבי אסיה.

שלדג מסרה כי בימים אלה מצולמת עונה שנייה לתוכנית. "אנו גאים שגם ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק רכש את הסדרה 'שווקים'", הוסיפה שלדג. "בימים אלה חשוב שהעולם יראה את ישראל לא רק דרך ה-CNN ויזכה לראות גם את השווקים היפים של ישראל".

"נשיונל ג'אוגרפיק" הוא ארגון שבבעלותו מספר ערוצי טלוויזיה העוסקים בענייני גיאוגרפיה, טיולים ומדע, ונמצא בבעלות משותפת עם Fox Cable Network Groups. כיום יש לנשיונל ג'יאוגרפיק 6 ערוצים בינלאומיים ב-136 מדינות שונות ב-36 שפות המשודרים ל-320 מיליון בתי-אב.

עונתה הראשונה של "שווקים" מונה 13 פרקים המוקדשים כל אחד לשוק ססגוני באתר אחר בעולם, בהם השוק הגדול באיסטנבול, שוק קראופורד בבומביי, הג'י ג'י מארקט בבנגקוק והשוק המפורסם במרקש. דרך השווקים מוצגת התרבות המקומית, המאכלים והמסורות המוזיקליות של המדינה.

3 מפרקי הסדרה צולמו בישראל: בשווקיה של תל-אביב-יפו, בשוק של עכו ובירושלים.