קמהדע: כושר הייצור באינהלציה מוערך ב-200-300 מ' ד'

החברה עורכת הבוקר כנס משקיעים בבורסה ■ החברה הצהירה כי היא חותרת לשיתופי פעולה אסטרטגיים עוד במהלך 2010 ■ ממשיכה בניסויים ב-AAT באינהלציה; תחילת מכירות צפויה בין 2013 ל-2014

לאחר שבתחילת יולי דיווחה קמהדע כי קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) לשיווק את תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול בחסר הגנטי באלפא 1 בארה"ב, עורכת היום (ד') החברה כנס בבורסה על מנת לעדכן את המשקיעים במתרחש, כולל תוכניות עתידיות. קמהדע מנוהלת על ידי דוד צור.

קמהדע מעדכנת כי מכירות ראשוניות של תרופת ה-AAT בעירוי צפויות בארה"ב כבר במהלך הרבעון הנוכחי. השלמת הניסויים הקליניים בתרופת ה-AAT באינהלציה תתבצע בין השנים 2011-2012, עם תחילת מכירות צפויה בין 2013 ל-2014. נציין כי החברה השלימה עד עתה חמישה ניסויים קליניים מוצלחים בתרופה, שלושה מביניהם בשלב 2.

עוד עדכן צור כי כושר הייצור הנוכחי של התרופה בעירוי מוערך על פי מחירי השוק הנוכחיים ב-70 עד 100 מיליון דולר בשנה ובאינהלציה - 200 עד 300 מיליון דולר בשנה.

חברת טלקריס (Talecris), מתחרה של קמהדע, הודיעה באפריל השנה כי החליטה שלא להמשיך עם תוכניותיה לניסויים קליניים במוצר האינהלציה שלה, עובדה המשאירה למעשה את קמהדע כשחקן יחיד בשוק העולמי באינהלציה.

עדכון חשוב, אותו חשפה החברה לראשונה במהלך הכנס הנוכחי, הוא כי תרופת ה-AAT באינהלציה צפויה להיות מותוות לא רק לטיפול בחסר הגנטי אלפא 1 אלא גם למגוון מחלות אחרות כמו סיסטיק פיברוזיס (החברה סיימה ניסויים שלב 2 בהתוויה למחלה) וברונכיאקטזיס. התוויות נוספות אלה יכולות כמובן להגדיל את פוטנציאל המכירות של החברה, אם וכאשר תאושר התרופה באינהלציה. כמו כן, הצהירה החברה במסגרת הכנס כי היא חותרת לשיתופי פעולה אסטרטגיים עוד במהלך השנה הנוכחית.

עוד חושפת החברה, לראשונה, כי בתרופת ה-AAT בעירוי, שאושרה כאמור על ידי ה-FDA, הושקעו עד עתה 71 מיליון דולר: 43 מיליון דולר בהשקעות מו"פ וניסויים קליניים ו-28 מיליון דולר בהשקעות במבנים, ציוד ומערכות.