עתירה: לפתוח לציבור את דיוני ועדת הערר לארנונה בעיריית ת"א

משרד עוה"ד כץ, גבע, איצקוביץ, המתמחה בארנונה ובהיטלי פיתוח, טוען כי פנה לעירייה בבקשה לנהל באופן פתוח ופומבי את דיוני ועדות הערר בהתאם לעקרונות החוקתיים - אך פנייתו לא נענתה

לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב הוגשה עתירה מינהלית בבקשה להורות לעיריית תל-אביב להתיר את נוכחות הציבור הרחב בדיוני ועדת הערר לענייני ארנונה ולהפוך את הדיונים לפומביים.

את העתירה הגיש משרד עוה"ד כץ, גבע, איצקוביץ (KGI) המתמחה בארנונה ובהיטלי פיתוח. לטענתו, הוא פנה לעירייה בבקשה לנהל באופן פתוח ופומבי את דיוני ועדות הערר בהתאם לעקרונות חוקתיים, אולם פנייתו לא נענתה.

"הדיונים נערכים בדלתיים סגורות, ורק באי-הכוח של העירייה נוכחים בהם", נכתב בעתירה, "והנישומים ובאי-כוחם יושבים בחוץ ונקראים כל אחד בתורו".

לטענת משרד כץ, גבע, איצקוביץ, "ועדת הערר פועלת מכוח חוק הערר ומונה 3 חברים שנבחרים על-ידי מועצת העירייה. הדיונים נערכים ללא נוכחות קהל, ויש תחושה של היעדר שקיפות ופומביות".

לטענת המשרד, "אין סיבה שהדיונים לא יהיו גלויים לציבור. ממילא הנתונים שמוצגים בפני הוועדה אינם חסויים, וכשמוגש ערעור על החלטותיה הוא נדון בפני בית המשפט קבל עם ועדה.

"עיקרון הפומביות הוא עיקרון חוקתי במשפט הישראלי. חוק הערר לא קובע כי דיוני ועדת הערר יתנהלו בדלתיים סגורות, ולכן הדיון צריך להיות לכל הדעות פומבי לציבור".

עיריית תל-אביב מסרה בתגובה כי היא בוחנת את העתירה ותגיב בבית המשפט.