מגדלים: קיבלנו אלפי פניות בגבעת שמואל - אבל ויתרנו

בדצמבר הודיעה מגדלים על רכישת אופציה על 24 דונם ב-60 מיליון שקל בגבעת שמואל מידי אפריקה מגורים, אך החודש פקעה האופציה ■ המגרש שנרכש היה מיועד ל"נופש וספורט", מגדלים קיוותה לשנות ייעודו למגורים

סימן נוסף להתקררות טרנד קבוצות הרכישה או מעידה נקודתית בשל הבירוקרטיה הישראלית? חברת מגדלים, בניהול קרן בן דוד וחני הורביץ, לא הצליחה להקים קבוצת רכישה בגבעת שמואל, למרות שלטענתה היא קיבלה "אלפי פניות" מצד רוכשים פוטנציאליים. לדברי החברה, קשיים בהליך התכנוני הם אלה שגרמו לאי-הבשלת הפרויקט.

בדצמבר האחרון הודיעה מגדלים על רכישת אופציה על שטח של 24 דונם תמורת 60 מיליון שקל בגבעת שמואל מידי אפריקה מגורים, אך החודש פקעה האופציה.

"המשקיעים זורעים זרעים שיצמיחו להם עצים בטווח הרחוק", אמרה הורביץ ל"גלובס" בדצמבר האחרון, עם ההודעה על רכישת האופציה. הסיפור מסמל את שיא טרנד קבוצות הרכישה: המגרש היה מיועד ל"נופש וספורט" ועל כן, אם הייתה הקבוצה מעוניינת לבנות במקום בנייני מגורים, היא הייתה צריכה לשנות את ייעוד המתחם בוועדות התכנון, תהליך שבד"כ לוקח שנים ("זה יכול לקחת שנתיים, שלוש שנים וזה יכול לקחת גם 50 שנה", אמרה אז הורביץ).

יתרה מזאת: מגדלים השיקה מסע פרסום שהורגש היטב באזור קרית אונו, שכלל גם שלטי חוצות רבים. לדברי החברה, היא קיבלה פניות רבות בעקבות הפרסום, אך בסופו של דבר החליטה לסגת מהכוונה לארגן את הקבוצה. מגדלים תכננה לקדם בתב"ע את הקמתן של 250 יח"ד. ההערכות בשוק הן כי מגדלים הפסידה כמה מאות אלפי שקלים בגין פקיעת האופציה.

כל חבר בקבוצת הרכישה היה אמור לשלם 340 אלף שקל עבור יחידת קרקע של 96 מ"ר, בעוד שדירות 4 ו-5 חדרים נמכרו בזמנו באזור במחירים שבין 1.5 ל-2 מיליון שקל. לגבי הסיכון שבעסקה מסוג זה, שאין עליה תב"ע מאושרת לבנייה למגורים, אמרה אז הורביץ: "כבר כמעט אין קרקעות בגבעת שמואל. אנחנו מאמינים בשינוי ייעוד, אבל בכל סיכוי טמון סיכון".

"החלטה שלנו שלא לקחת את העסקה"

במגדלים טוענים היום, כי הם הבינו שהשינוי בתב"ע אינו אפשרי ולכן החליטו לוותר על הפרויקט. גם מאפריקה מגורים נמסר בתגובה, כי "ההחלטה על ביטול העסקה היתה משותפת, עקב אי הבשלות של ההליך התכנוני של הקרקע".

הורביץ אמרה היום בשיחה עם "גלובס", כי "רמזו לנו שלא יהיה שינוי בתב"ע, כיוון שהסיכוי נמוך יותר עבור קבוצת רכישה מאשר אם היה מדובר ביזם".

- כמה אנשים הצלחתם לארגן בטרם החלטתם לוותר על הרעיון?

"היו לנו 50 אנשים שביקשו להצטרף ולא לקחנו מהם כסף עד שנראה שהתהליך התכנוני יבשיל".

- לא הרגשתם שאתם מתקשים להביא אנשים לקבוצה?

"ממש לא. קיבלנו אלפי פניות. זו הייתה החלטה שלנו לא לקחת את העסקה".