ריצ'ארד ראסל: "הדאו ג'ונס יצנח 35% ויבחן רמת 6,547 נקודות"

'נביא הזעם של המשבר הנוכחי' מעריך כי "אם וכאשר זה ייקרה, שוק המניות האמריקני יצנח לתחתית כפולה, ממשל אובמה יחל שוב להתפרע עם תוכניות חילוץ חדשות, וכל הבנקים המרכזיים בעולם יפעילו בנמרצות ובו-זמנית את מכונות הדפסת הכסף"

ריצ'ארד ראסל עדיין פסימי לגבי שוק המניות בוול סטריט, ובעדכון האחרון שלו למשקיעים הוא אפילו נוקב במספרים. "מדד הדאו ג'ונס ייפול ב-35% ויבחן את רמת ה-6,547 נקודות", אומר ראסל (זאת נכון לשער הנעילה של המדד אמש ב-10,120 נק').

מחבר הניוזלטר המפורסם "Dow Theory Letters", ומי שזכה לכינוי 'נביא הזעם של המשבר הנוכחי', מציין כי בשלב זה אנחנו עדיין במצב של תיקון מעלה בשווקים (מתייחס לראלי שהחל במארס 2009 - י.נ), ומסביר כי הוא מסתמך על מספר סיבות להערכתו כי השווקים נכנסים לשוק דובי.

אחת הסיבות שמונה ראסל הוא הניתוח הטכני בשבועות האחרונים של מונח שנקרא "מרווח השוק", כלומר כמות המניות שנמצאות במגמת עלייה לעומת אלה שנמצאות במגמת ירידה. ראסל מציין כי כיום הרוב הגדול של המניות מראות חולשה, כלומר נמצאות במגמת ירידה.

ראסל לא בטוח אם הצניחה של הדאו תתרחש עוד השנה, אך לא יהיה מופתע אם כן. "אם וכאשר זה ייקרה, שוק המניות האמריקני כמעט בוודאות יצנח לתוך תחתית כפולה - מה שכולם כיום מפחדים". במצב כזה, טוען ראסל, "ממשל אובמה יחל שוב להתפרע עם תוכניות חילוץ חדשות שימומנו ע"י העלאת מסים והעמקה נוספת של הגירעון האמריקני. אני מצפה גם כי כל הבנקים המרכזיים בעולם יפעילו בנמרצות ובו-זמנית את מכונות הדפסת הכסף שלהם".

ראסל מסביר כי בעתיד הקרוב מה שיבהיר את התמונה היא ההתנהגות של שוק המניות - "אני מזכיר למשקיעים, שוקי המניות מתמחרים את העתיד לקרות ולא משקפים את ההווה - מה שידוע הוא מה שכבר נלקח בחשבון, ובהתבסס על כך בפנינו תקופה קשה".