חרף ביטול אזהרת המסע לטורקיה: רק עשרות הזמנות מישראלים

המטה ללוחמה בטרור אמנם ביטל את אזהרת המסע לטורקיה, אך הישראלים לא נוהרים ■ והמחירים? לא אטרקטיביים: 750 דולר לאדם בחדר זוגי לשבוע בקלאב "טופקאפי" ■ סקר בלומברג: ארדואן היה מפסיד בבחירות לו נערכו היום

החלטת המטה ללוחמה בטרור שלשום (ג') לבטל את אזהרת המסע לטורקיה לא גרמה בינתיים לשטף של הזמנת חופשות בטורקיה - כך עולה משיחות עם סיטונאי תיירות.

כזכור, מייד אחרי תקרית המשט ב-31 במאי והצהרות המלחמה מצידו של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, החל גל ביטולי חופשות בטורקיה, וכמה שעות מאוחר יותר אף פירסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לטורקיה. בחלוף 48 שעות מהתקרית הודיעו סיטונאי התיירות בטורקיה כי הם מבטלים כליל את הטיסות היוצאות ליעד, והציעו לצרכנים נופש ביעד חליפי או השבת כספם.

כזכור, לפני יומיים, בין היתר לאור לחצים פוליטיים, החליט המטה ללוחמה בטרור להסיר את אזהרת המסע, אולם קבע כי "יש להימנע מוויכוחים פוליטיים עם אזרחים טורקיים". אלא שכפי שפרסום אזהרת המסע לא היה הגורם לגל הביטולים לנופשונים בטורקיה - כך ביטול אזהרת המסע לא מחזיר בינתיים את הישראלים ל"הכל כלול".

לדברי אייל קשדן, מנכ"ל חברת "השטיח המעופף", מאז ביטול האזהרה מתקבלות במוקדי ההזמנות של החברה שיחות מלקוחות מתעניינים, אולם בפועל - נכון להיום (ה') בשעות הצהריים - נרשמו רק כמה עשרות הזמנות. לדברי קשדן, בימים הקרובים תתבצע בחברה הערכת מצב, ויוחלט האם להחזיר לפעילות את הטיסות לאנטליה.

"אנטליה יעד מת"

"ברור לנו לגמרי שהיעד הזה כבר 'מת' לקיץ הנוכחי, אבל אם יהיו ביקושים נפעיל בהתחלה טיסה אחת או שתיים ונחליט בתנועה אם ואיך להמשיך", אומר קשדן.

אלא שבניגוד למצופה נראה כי חברות התיירות לא יוצאות מגדרן כדי לקדם את היעד. חלק מהחברות אמנם החזירו לאתרי האינטרנט שלהן הצעות לנופש באנטליה, אולם המחירים רחוקים מלהיות אטרקטיביים.

כך, לדוגמה, חברת "השטיח המעופף" מציעה באתר האינטרנט שלה חופשה בקלאב "קווין אליזבט" או בקלאב "טופקאפי" ליציאה ב-1 באוגוסט, במחיר 600 דולר לאדם ל-4 לילות על בסיס הכל כלול. 7 לילות ליציאה ב-2 באוגוסט יעלו 750 דולר לאדם.

באתר של חברת "אשת טורס" מוצע נופש בקלאב "MEDER RESORT" באותם תאריכים במחיר 575 דולר לאדם, וחופשה של 7 לילות במחיר 749 דולר.

על-פי ההערכות, עוד לפני העונה הבוערת השקיעו סיטונאי התיירות הישראליים בטורקיה כ-30 מיליון שקל בהתחייבויות לחדרי מלון ולמושבים בטיסות שכר טורקיות לעונת הקיץ, אולם מרבית הסיטונאים טענו כי הטורקים ישיבו חלק ניכר מהכספים לאור העובדה שהישראלים, המודעים למצב הנפיץ באזור, דאגו להכניס לחוזי ההתקשרות עם הטורקים סעיפים מסייגים המתייחסים למצב של משברים פוליטיים ומדיניים.

סקר בלומברג: ארדואן מאבד תמיכה

בתוך כך, מסקר שפורסם היום בסוכנות הידיעות בלומברג עולה כי האופוזיציה לראש הממשלה הטורקי ארדואן מתגברת, ואף עלתה במדינה מעבר למפלגה השלטת של ארדואן.

במשאל העם החודשי Sonar Arastirma, כ-33.5% מהנשאלים אמרו כי יצביעו בבחירות הקרובות ביולי 2011 למפלגה הרפובליקנית של יריבו הפוליטי של ארדואן, קמאל קילקדרוגלו, ורק 31.1% יצביעו למפלגתו של ארדואן.

בבחירות האחרונות ארדואן זכה ל-47% מהקולות, מול 21% שקיבלה האופוזיציה. מבחינת הבעת אמון, ארדואן קיבל במשאל הנוכחי שפל בדעת הקהל למנהיג טורקי מאז ומעולם - 33%.

עוד עלה מהמשאל כי 46% מהציבור הטורקי מחזיקים בדעה שלילית על הכלכלה במדינה ועל קבלת ההחלטות.