ארה"ב חוששת מסין: מהדקת את קשריה הצבאיים באסיה

הילארי קלינטון תשתתף היום בפורום הביטחוני בהאנוי בזמן שארה"ב מחזקת את הקשרים הביטחוניים עם מדינות אסיה כתגובה להתעצמות של סין

מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון מצטרפת היום (ו') לפורום הביטחוני הגדול בהאנוי, על רקע חששה של ארה"ב מההתעצמות הצבאית של סין ורצונה להדק את קשריה הצבאיים עם שאר מדינות אסיה כדי לבלום את סין. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

לפי הדיווח, קלינטון ניהלה אתמול שיחות כדי לחזק את הקשרים הצבאיים של ארה"ב עם וייטנאם, בעוד ששלשום שיקם שר ההגנה רוברט גייטס את הקשרים הביטחוניים עם אינדונזיה, לאחר נתק של כ-12 שנים. יום לפני כן, אישרו גורמים בכירים בארה"ב את התמיכה האמריקנית בתמרון ימי שמתכננת דרום קוריאה, תמרון לו התנגדה סין.

קלינטון מתכננת להיפגש עם שר החוץ הסיני במסגרת הפורום הביטחוני, בו ישתתפו 27 מדינות באסיה. סין מחשיבה את כל אזור הים הדרומי הסיני כשטח שלה ומחזקת את הצי שלה כדי להתעצם גם מעבר לגבול ימי זה.

הגברת המעורבות הצבאית האמריקנית באסיה היא שלב נוסף במתיחות בין ארה"ב לסין. בינואר האחרון ביטלה סין ביקור של משלחת צבאית רמת דרג בארה"ב, לאחר שהאחרונה מכרה נשק לטייוואן, יריבתה הדרומית של סין. סין גם סירבה לבקשת ממשל אובמה להאשים את צפון קוריאה בהטבעת ספינת מלחמה דרום קוריאנית בה נהרגו 46 חיילים קוריאנים.