הבורסה האיראנית מציגה: חוזים עתידיים על מניות הבנקים

המטרה: לגוון את מוצרי ההשקעה ועל מנת למשוך משקיעים זרים להשקיע במדינה ■ מדד ה-TEDPIX, המדד המרכזי בבורסה האיראנית, הציג זינוק של 55% מאז תחילת השנה

רוחות חדשות? בורסת טהרן השיקה היום (א') נגזרים על 2 בנקים הנסחרים במדינה במטרה לגוון את מוצרי ההשקעה הנסחרים בבורסה האיראנית וכן על מנת למשוך משקיעים זרים להשקיע במדינה.

הבורסה האיראנית מציגה למעשה 6 חוזים עתידיים על 2 בנקים איראניים - Parsian Bank ו-Karafarin Bank - אשר יפקעו במרווחי זמן של חודשיים, ארבעה חודשים וחצי שנה. מנהל הבורסה, חסן גאליבאף-אסל, ציין בהודעה שלשום כי הוא מקווה שעד מארס 2011 יתווספו לפחות עוד 8 חברות עם חוזים עתידיים בבורסה האיראנית.

"המוצר החדש ימשוך משקיעים זרים לשוק ההון האיראני, אשר אינו ממש מוכר להם עדיין", אמר עלי קאראמד, בעל חברת השקעות בטהרן. "זה נותן להם ביטחון, ביודעם כי הבורסה באיראן מציגה כלי השקעה דומים לבורסות העולמיות", הוסיף קאראמד.

נתון מעניין נוסף הוא כי מקרב הבורסות בעולם נמצאת הבורסה בטהראן, נכון לעתה, במקום השני מבחינת הביצועים מאז תחילת 2010. מדד ה-TEDPIX, המדד המרכזי בבורסה האיראנית, הציג זינוק של 55% מאז תחילת השנה, לעומת 12% עלייה במדד ה-S&P 500 ו-16% במדד ה-Stoxx Europe 600.