זעם בבריטניה: רה"מ יוצא לטורקיה - יתמוך בצירופה לאיחוד

דייוויד קמרון ייצא מחר לטורקיה וייפגש עם ארדואן ■ בימין השמרני בבריטניה כועסים מתמיכתו של קמרון בצירוף טורקיה לאיחוד האירופי ומזהירים מהצפת אירופה ב"כוח עבודה זול"

זעם בימין השמרני בבריטניה: ראש הממשלה דייוויד קמרון, מנהיג מפלגת השמרנים, ייצא השבוע לטורקיה וייפגש עם ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן, שם הוא צפוי לגבות את טורקיה בעמדתה נגד האיחוד האירופי, בגין גרירת הרגליים של האיחוד בתהליך צירופה של טורקיה. כך מדווח העיתון "מירור" הבריטי.

קמרון ייצא מחר (ב') לטורקיה כשהוא מלווה בשר החוץ שלו, וויליאם האג. קמרון יישר קו עם ארה"ב והוא מחזיק בדעה שטורקיה היא בעלת ברית חשובה למערב ורואה בחיוב את צירופה לאיחוד האירופי. נזכיר כי לאחרונה התבטאו בכירים בארה"ב, כולל שר ההגנה רוברט גייטס, כמי שאמרו שטורקיה פוזלת למזרח בשל העיכוב בקבלתה לאיחוד האירופי.

אך לפי ה"מירור", גורמים במפלגות הימין בבריטניה מתנגדים בתוקף לצירופה של טורקיה לאיחוד כיוון שהם חוששים מ"כוח עבודה זול" שיציף את אירופה. רוג'ר הלמר, חבר פרלמנט בבריטניה, אמר כי "הבריטים לא יתמכו בצירופה של טורקיה וגם מדינות אחרות באיחוד האירופי לא יתמכו בכך".