חשד: פקידה קיבלה שוחד תמורת מתן זכאות לדמי אבטלה

החשודה היא פקידה בלשכת התעסוקה באור-עקיבא ■ עפ"י החשד, באמצעות רישומים כוזבים גרמה הפקידה לכך שתשלומים בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל הועברו במירמה כדמי אבטלה מקופת המדינה לאנשים שלא היו זכאים לכך

יחידת לה"ב 433 של המשטרה עצרה היום (ב'), לאחר חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים, פקידת השמה בלשכת התעסוקה באור-עקיבא, החשודה בנטילת שוחד, תיווך לשוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במירמה והלבנת הון.

על-פי החשד, הפקידה נהגה לקבל למשרדה בלשכת התעסוקה באור-עקיבא דורשי עבודה מכל קצווי הארץ, שהונחו על-ידה לשנות את כתובת מגוריהם באופן פיקטיבי לאור-עקיבא. משהעבירו את כתובתם פעלה החשודה לטפל ולקדם במירמה את זכאותם לדמי אבטלה.

על-פי החשד, באמצעות רישומים כוזבים גרמה הפקידה לכך שתשלומים בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל הועברו במירמה כדמי אבטלה מקופת המדינה לאנשים שכלל לא היו זכאים לכך.

במקביל למעצרה של פקידת ההשמה עוכבו לחקירה עשרות דורשי עבודה שהשתמשו בשירותיה של החשודה על מנת לזכות במירמה בדמי אבטלה ובהבטחת הכנסה.

טרם מעצרה של החשודה ניהלה המשטרה במשך מספר חודשים חקירה סמויה בשיתוף פעולה עם שירות התעסוקה, שהתחקתה אחר התנהלותה של העובדת, ובמהלכה נאספו ראיות המבססות החשדות המיוחסים לה.

בין היתר נחשף כי העובדת שלשלה לכיסה את כספי השוחד, בסכומים שונים, שנטלה מכל דורש עבודה שפנה לקבל את שירותיה, ובתמורה פעלה לכך שלא יידרש לעבודה בתקופת הזכאות לאבטלה.

במהלך שעות אחר-הצהריים תובא החשודה להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח-תקווה.