אחמדינג'אד: "פול התמנון מוכיח את כל מה שרע במערב"

הנשיא האיראני תקף בנאום את כוכב המונדיאל ואמר: "הוא מוכיח את כל מה שרע במערב: אמונות טפלות ופרופוגנדה" ■ טען כי "אנשים שמאמינים בדברים כאלה לא יכולים להנהיג את העולם"

לא הסנקציות החדשות, לא הדיווחים על יוזמות צבאיות כנגד המדינה ואפילו לא קולות המהפיכה בתוך המדינה - כל אלה מתגמדים לעומת האוייב החדש שהציב לעצמו נשיא איראן מחמוד אחמדינג'ד ושעמד במרכז נאום שנשא השבוע בבירה טהרן: כוכב המונדיאל הבלתי מעורער, פול התמנון.

"התמנון החוזה" מהאקווריום באוברהאוזן שבגרמניה, שחזה את תוצאות משחקיה של גרמניה לכל אורך הטורניר והצליח אף לנחש נכונה את זהותה של המנצחת בטורניר - נבחרת ספרד, מהווה לטענתו של אחמדינג'ד עדות מרשיעה לאוזלת היד של התרבות המערבית ולחוסר היכולת שלה להיות גורם מוביל בתרבות העולמית.

"פול התמנון מייצג את כל מה שרע במערב: תרבות של פרופוגנדה ואמונות טפלות", אמר הנשיא האיראני בנאום שנשא והוסיף: "אלה המאמינים בדברים מהסוג הזה לא יכולים להיות מנהיגים של אומות העולם ושל מדינות ששואפות, כמו איראן, לשלמות אנושית כשהן מבססות את עצמן על אהבת כל הערכים המקודשים".

אחמדינג'ד, ראוי לציין, אינו הראשון שמאיים על שלומו של התמנון המפורסם בעולם: לאחר ההפסד של נבחרת גרמניה בחצי הגמר, אותו חזה פול גם כן, הודיעו שפים ידועים במדינה על רצונם להרוג את התמנון החוזה על שגרם ל"השפלה לאומית" ולטגן אותו. אחרים במדינה הציעו להשליך את פול לתוך כלוב של כרישים. בספרד, לעומת זאת, הפך פול לגיבור לאומי אף יותר משחקני הנבחרת הלאומית עצמה.