המשנה ליועמ"ש: חקירת הולילנד תסתיים בשבועות הקרובים

עו"ד שרית דנה הנחתה את יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים ואת היועץ המשפטי לעיריית ירושלים כיצד לפעול בתוכניות והיתרי הבנייה המתייחסים למגרשים שטרם נבנו במתחם הולילנד

חקירת פרשת הולילנד הגיעה לישורת האחרונה וצפויה להסתיים בשבועות הקרובים - כך עולה ממכתב ששיגרה הבוקר (ד') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, רות יוסף, וליועץ המשפטי לעיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו. במכתבה מעדכנת דנה את השניים בהנחיות פעולה במגרשי התוכנית בתקופת הביניים.

כזכור, פרשת הולילנד מתמקדת בחשדות כי תוכניות שאושרו ביחס למתחם הולילנד בירושלים קודמו במתכונת הסטטוטורית בתמורה למתן שוחד מצד יזמי הפרויקט לגורמים במוסדות התכנון. החקירה מתייחסת למתחם של 17 מגרשים במתחם הולילנד שהיו מיועדים להקמת 17 מבנים גבוהים, בהם שני מגדלים בני יותר מ-30 קומות ול-4 תוכניות שחלות על המתחם.

במכתבה מציינת עו"ד דנה כי "החקירה מצויה עתה בישורת האחרונה וצפויה להסתיים בשבועות הקרובים. משטרם הסתיימה החקירה אנו נמנעים מלחשוף את הממצאים. עם זאת, הנחת העבודה היא שתוך כ-4 חודשים מהיום יתקבלו החלטות בשאלה כלפי מי מהחשודים מבסס החומר סיכוי סביר להרשעה, כשההחלטות הסופיות יתקבלו כמובן לאחר קיום שימועים כדין".

עו"ד דנה כותבת ליוסף ולחביליו כי עם התקדמות החקירה נדרש משרד המשפטים לבחינת עצירת המשך הבנייה בפרויקט ולבחינת השלכות ממצאי החקירה על תוקפם של ההליכים שהתקיימו ביחס לתוכניות המאושרות ולדרכי הפעולה האפשריות. כך גם נבחנו האפשרויות למנוע פעולות במגרשים שטרם נבנו, "לבל יווצרו עובדות מוגמרות בשטח".

בחינת משרד המשפטים מתייחסת, אם כן, ל-9 מגרשים שטרם נבנו במתחם, אולם כעת מעדכנת עו"ד דנה כי "מאחר שבסיס הפעולות הנבחנות במישור המינהלי הוא החקירה הפלילית וממצאיה, נראה כי עדיף להמתין לסיום החקירה ולבחינת התשתית המלאה בטרם קבלת החלטות סופיות בעניין".

עו"ד דנה ביקשה מחביליו לעדכן בנוגע להגשת בקשות להיתרי בנייה חדשים ונוספים במתחם מיד עם הגשתן לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים ובנוגע להחלטות אחרות שנוגעות למגרשים הפנויים במתחם.

עו"ד ‏דנה הנחתה את הוועדה המחוזית לבחון את התוכניות המאושרות במתחם על-ידי לשכת התכנון המחוזית, בתיאום עם מינהל התכנון, ולבדוק את שאלת התכנון הראוי ביחס לכל המגרשים שטרם נבנו.

כזכור, הוועדה המקומית ירושלים החליטה בתחילת חודש מאי להקפיא את היתרי החפירה והדיפון בפרויקט הולילנד למשך 100 ימים, שצפויים להסתיים בקרוב.