וינשטיין: ביקורת המשטרה על פסק דין שחר מזרחי - לא לגיטימית

לדברי היועמ"ש, "משנקבעה הרשעתו של השוטר בשתי ערכאות שבחנו את הנושא ביסודיות - חובה על הכל לקבל ולכבד את ההכרעה המשפטית ולהימנע מהשתלחויות שלעתים הן נעדרות ביסוס עובדתי"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מותח ביקורת על המשטרה בשל הביקורת החריפה שנשמעה מצדה על גזר דינו של השוטר שחר מזרחי, שנשלח לכלא ל-30 חודשים בשל הרשעתו בהריגתו של מוחמד גנאים שניסה להימלט ברכבו ממקום ביצוע עבירה.

במכתב שהעביר היום (ה') עוזרו הראשי של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, לארגון עדאלה, נאמר כי "היועץ המשפטי לממשלה סבור כי חלק מההתבטאויות והפרסומים בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון בעניין חרגו מביקורת ראויה ולגיטימית, ואף היו מנותקות מעובדות וממצאים שנקבעו בפסק הדין, כשביחס לחלקם אף לא היתה מחלוקת".

"משנקבעה הרשעתו של השוטר בשתי ערכאות שבחנו את הנושא ביסודיות - חובה על הכל לקבל ולכבד את ההכרעה המשפטית ולהימנע מהשתלחויות שלעתים הן נעדרות ביסוס עובדתי", נכתב במכתב.

לשכת היועץ המשפטי לממשלה מדגישה כי "החובה לכבד את פסק הדין מוטלת ביתר שאת על גורמי אכיפת החוק, וזאת דווקא במקרים מעוררי מחלוקת כאשר יש הסבורים כי התוצאה שגויה וגורמת עוול, שכן מה יתרון לקבל ולכבד פסק דין שבתוצאתו אתה תומך?

"כבכל מדינה דמוקרטית - ובודאי בחברה מקוטבת והטרוגנית כבמדינת ישראל - שומה על כולנו לכבד את הכרעותיו של בית המשפט, שאף אם יש כאלה הסבורים כי אין הן תמיד צודקות, תמיד יש לראותן כקובעות, שאלמלא כן נגיע חלילה למצב של איש הישר בעיניו יעשה".