וואלה: עלייה 35.8% בהכנסות; 39% ירידה ברווח הנקי

מפעילת פורטל האינטרנט בניהולו של אילן ישועה הרוויחה ברבעון השני של 2010 כ-2.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בהיקף 4.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2009 ■ ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-42.4 מיליון שקל

חברת וואלה דיווחה היום (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010, מהן עולה כי מפעילת פורטל האינטרנט בניהולו של אילן ישועה רשמה ברבעון הכנסות בהיקף 42.4 מיליון שקל, עלייה של 35.8% לעומת הכנסות של 31.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2009.

בחלוקה למגזרים, ההכנסות במגזר הפורטל ואתרי התוכן של וואלה עלו ב-6.9% והסתכמו ב-26.2 מיליון שקל. לדברי החברה, הגידול נובע מהגדלת ההכנסות ממוצרי פרסום, מתחום הסלולר ומצירופי עסקים. ההכנסות ממגזר הסחר זינקו ב-141% ל-16.1 מיליון שקל - בעיקר ממכירת מלאי שנרכש על-ידי החברה ומגידול בסך הכספי של הרכישות באתרי הסחר של החברה.

הרווח התפעולי של וואלה הסתכם ב-3.7 מיליון שקל, ירידה של 40.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז רשמה רווח תפעולי בהיקף 6.3 מיליון שקל. צבר ההזמנות בתחום הפורטל עמד בסוף הרבעון על 30.5 מיליון שקל, ירידה של 9% לעומת סוף 2009. הירידה ברוווח התפעולי נובעת מקיטון ברווח בשני מגזרי הפעילות של החברה - 23% במגזר הפורטל והתוכן, ו-35% במגזר הסחר.

רווח נקי של 4.5 מיליון שקל

בשורה התחתונה וואלה רשמה רווח נקי של 2.7 מיליון שקל - ירידה של 39% לעומת רווח נקי בהיקף 4.5 מיליון שקל ברבעון השני ב-2009. לדברי החברה, הקיטון ברווח הרבעוני נובע מהמשך השקעות אורגניות ואנאורגניות בפיתוח תחומי הצמיחה של וואלה, בהם פיתוח מוצרי תוכן ושירותים לגולשים, רכש תכנים, מערכות מידע והגשת פרסום ועוד, זאת לצד השקעה בקמפיין פרסומי לרגל השקת אתר הדרושים JobCity המשותף לוואלה וליד2.

החברה סיימה את הרבעון השני עם קיטון של 31.5% ב-EBITDA (רווח נקי בניכוי פחת, הפחתות והוצאות מימון) ל-5.8 מיליון שקל. סך המאזן של וואלה נכון לסוף הרבעון עמד על 191.8 מיליון שקל, לעומת 156.8 מיליון שקל בסוף 2009. הון החברה הסתכם ב-101.6 מיליון שקל או 53% מהמאזן, לעומת הון עצמי של 82.6 מיליון שקל או 53% מהמאזן בסוף 2009.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, אמר כי "למרות תהליכי הגלובליזציה של האינטרנט ונוכחותם של שחקנים עולמיים כמו גוגל, YouTube ופייסבוק - הגידול בטראפיק של וואלה נמשך, והפורטל שומר על מעמדו כאתר הישראלי המוביל בצמרת מדרוג האתרים בישראל".

ישועה הוסיף כי "החברה ממשיכה לצמוח תוך שמירה על צבר הזמנות גבוה בתחום הפרסום ותוך ביצוע השקעות מאסיביות בפיתוח תחומי צמיחה כגון וידיאו ותכנים בידוריים אחרים, לוחות ומערכות חכמות להגשה וניהול הפרסום. רכישת יד2, כמו גם השקת אתר ניקלודיאון לפני כחודש, הן דוגמאות ראשונות לסדרת מהלכים אסטרטגיים ממוקדי צמיחה, אשר נועדו להבטיח את מעמדה של וואלה ואת הפיכתה לגוף המדיה החשוב בישראל".