החל מהיום: משרד הבריאות יפצה כספית תורמי איברים

לפיצוי זכאים כל מי שתרמו איברים החל מה-1 במאי 2008 ■ הפיצוי ניתן על הוצאות כספיות ובהן אובדן הכנסה, טיפול פסיכולוגי, ימי מחלה, חופשת התאוששות במלון והוצאות ביטוח

תורמי איברים החל מה-1 במאי 2008 זכאים לפיצוי כספי - כך על פי תקנות משרד הבריאות באשר לתורמי אונת כבד או כליה שנכנסו היום לתוקף.

מטרת הצעד, מסבירים במשרד הבריאות, איננה לעודד תרומת איברים לצורך קבלת תשלום - אלא למנוע מצב בו תורמי האיברים ממניעים אלטרואיסטים לא יכולים לעשות כן בשל החשש שלהם לפגיעה כלכלית כתוצאה מהצעד הנדיב.

סעיפי ההחזר מגוונים וכוללים, בין היתר, פיצוי בגין אובדן הכנסה (בדומה להחזר הניתן על שירות מילואים של 40 יום), תשלום עבור ימי מחלה וכן הוצאות נלות לעצם ההליך. בין ההוצאות המוכרות לצורך זה ונמנות על התקנות החדשות ניתן למצוא טיפול פסיכולוגי (עד לסך כולל של 2,000 שקלים עבור 5 טיפולים), חופשת התאוששות במלון (עד 3,500 שקלים עבור שבוע נופש) וכן החזרי נסיעות עד לסך 2,500 שקלים והוצאות ביטוח למשך 5 שנים.

ההחזר יינתן כנגד מילוי טפסים שהונפקו לצורך העניין ע"י משרד הבריאות אשר אליהן יש לצרף קבלות על ההוצאות האמורות (בסעיפים בהם נדרשת הצגת קבלות). פרטים נוספים ניתן לקבל במספר המידע המיועד של משרד הבריאות בטלפון 03-6061742.