ברקליס: "רכשו באגרסיביות" את מניית טבע ותרוויחו כ-52%

האנליסטים ריצ'רד סילבר ואן טרימבל: "המניה עלולה להיסחר בטווח צר בתקופה הקרובה, אך אנו מצפים לביצועים טובים יותר של המניה לקראת סוף השנה" ■ "ממליצים על רכישה אגרסיבית של מניית טבע"

גם לאחר ירידה של כ-26% מהשיא ממשיכים האנליסטים ריצ'רד סילבר ואן טרימבל מבנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל להמליץ לקנות את מניית טבע , תוך שהם מציבים לה מחיר יעד של 73 דולר לשנה הקרובה. מחיר זה מהווה פרמיה של כ-52% על מחיר הסגירה של המניה ביום ו' בוול סטריט.

האנליסטים מציינים לחיוב את הדו"חות הטובים שפרסמה טבע לרבעון השני של השנה ואומרים כי חששות המשקיעים לגורל ההכנסות מתרופת הקופקסון, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, מוגזמים.

"המניה עלולה להיסחר בטווח צר בתקופה הקרובה בשל החששות מגרסה גנרית לקופקסון שתפגע במכירות התרופה, וכן בשל חששות מירידה במכירות התרופות הגנריות באירופה", כותבים סילבר וטרימבל בסקירה ללקוחותיהם, ששוגרה היום. "עם זאת, עם פרופיל סיכון/סיכוי טוב, אנו ממליצים על רכישה אגרסיבית של מניית טבע, בייחוד עבור משקיעים לטווח ארוך, כאשר אנו מצפים לביצועים טובים יותר של המניה לקראת סוף השנה".

האנליסטים מעריכים שהשווי הזול יחסית של טבע יפתה משקיעים בחודשים הבאים. בברקליס מעריכים כי טבע תציג רווח נקי של 4.86 דולר למניה בשנת 2011, לעומת 4.6 דולר למניה הצפוי השנה.

הרווח למניה הצפוי ב-2011 משקף לטבע מכפיל רווח עתידי של 10.1 בלבד, בעוד שהמכפיל החזוי למניות הענף עומד על 13 ובברקליס מציינים כי טבע ראויה להיסחר במכפיל גבוה יותר מהמתחרות בענף - מכפיל 15. לכן הם מאמינים כי המניה נסחרת היום במחיר זול וכי לקראת סוף השנה המשקיעים יתרכזו יותר בשיקול השווי ובאינטגרציה עם רציופארם הגרמנית, שצפויה לתרום להכנסות טבע.

[להמלצות אנליסטים]