ברננקי: האבטלה הגבוהה מכבידה; הצריכה הפרטית תגדל

יו"ר הפדרל ריזרב: על המדינות בארה"ב להגביר ההיערכות ל"ימים גשומים", ולחזק את הרזרבות כהכנה לתקופות האטה ■ מודאג משוק הנדל"ן על רקע נתוני מאקרו מאכזבים, ואשראי הדוק ומיעוט בהשקעות

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נואם היום (ב') בכנס חקיקה בדרום קרולינה בארה"ב, וקורא למדינות להגביר את ההיערכות ל"ימים גשומים", ולחזק את הרזרבות שלהן כהכנה לתקופות של האטה בכלכלה האמריקנית.

ברננקי צופה כי הצריכה הפרטית בארה"ב תתאושש בחודשים הקרובים ותתמוך בתהליך ההתאוששות של הכלכלה בארה"ב. יו"ר ה'פד' מעריך כי הצריכה של משקי הבית צפויה להמשיך ולגדול ברבעונים הבאים ובקצב מהיר יותר מזה שנרשם בחודשים האחרונים.

עם זאת, יו"ר הפדרל ריזרב מודאג משוק הנדל"ן, על רקע פרסומים אחרונים של נתוני מאקרו מאכזבים מהסקטור, ועל רקע אשראי הדוק ומיעוט בהשקעות בענף.

ברננקי גם מציין את האבטלה כגורם שמכביד על הכלכלה, וכי "ייקח זמן" עד שארה"ב תצליח להשיב לשוק את 8.5 מיליון המשרות שאבדו ב-2008-2009. לדבריו, למרות שמצבה של המערכת הבנקאית השתפר מאז המשבר, בנקים רבים ממשיכים להחזיק בכמות גדולה של חובות בעייתיים.

ברננקי העריך שהצריכה והביקוש העסקי יוכלו לקיים צמיחה שעד כה הונעה בידי תכניות עידוד ממשלתיות ובניית מלאים בידי המגזר העסקי. "הצמיחה הפרטית צפויה לעלות ברבעונים הבאים הודות לעלייה בהכנסה הפרטית ושיפור בתנאי האשראי".