האם עלייה של 2.8% במדד המעו"ף שכנעה את כלכלני הבנקים?

למרות העלייה השבועית, מעריכים בפועלים ובלאומי כי הדשדוש והתנודתיות צפויים ללוות את המסחר בטווח הקצר ■ בנק הפועלים: בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה להתפתחויות בתחום המאקרו כלכלי בישראל ולנעשה בשווקים הגלובליים

למרות טיפוס של 2.8% במדד המעו"ף השבוע, מעריכים כלכלני בנק הפועלים, במסגרת סקירת סוף השבוע מטעמם, כי הדשדוש שמאפיין את שוק המניות המקומי בשבועות האחרונים צפוי ללוות אותנו גם בטווח הקרוב.

בפועלים מסבירים כי דשדוש זה נובע מאי הוודאות בשוקי המניות הגלובליים, לצד סימנים מעורבים בכלכלה המקומית. מדדי המניות הכבדות בתל אביב נעים בטווח שערים צר למדי, והם סבורים כי בהעדר קטליזטור משמעותי לצד זה או אחר, הם ימשיכו לנוע בתוואי זה גם בטווח הקרוב.

בשורה התחתונה, ממשיכים כלכלני הבנק לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראיה לטווח בינוני וארוך, אך מחדדים את הדגש על האזהרה כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה להתפתחויות בתחום המאקרו כלכלי בישראל, ולנעשה בשווקים הגלובליים. בשל הדשדוש שמאפיין את שוק המניות, מעניקים בבנק עדיפות למניות המאופיינות במדיניות חלוקת דיבידנדים ברורה, לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן לחברות המוטות לשוק המקומי.

בבנק לאומי מעריכים השבוע כי בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות על רקע פרסום נתוני מאקרו בחו"ל והדו"חות הכספיים בארץ. לדעת כלכלני הבנק, בהסתכלות ארוכת טווח, רמת המחירים הנוכחית נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית.