נשיא לבנון בזירת התקרית בגבול: משבח החיילים שפתחו באש

מישל סולימאן הגיע בפעם השנייה השבוע לאזור הגבול עם ישראל, על מנת לבחון פעם נוספת את זירת התקרית החמורה השבוע בין חיילי צה"ל לצבא לבנון ■ הוא שיבח את חייליו על הפתיחה באש והמשיך וביקר במקום שהופצץ ע"י מסוקי צה"ל ■ דיווח: ישראל דרשה מלבנון להדיח את הקצין שהורה על הפתיחה באש

מתריס בגבול: נשיא לבנון מישל סולימאן ביקר הבוקר באזור תקרית הירי הקטלנית שאירעה השבוע באזור הכפר עדייסה, ושיבח את פעילות צבא לבנון באירוע. קצינים בכירים בצבא לבנון ובראשם הרמטכ"ל ז'אן קהווג'י התלוו לנשיא בביקורו השני השבוע באזור התקרית.

בכלי התקשורת הלבנוניים דווח כי סולימאן ביקר לא רק באזור התקרית עצמה, כי אם גם בכפר עדייסה, שם הושמדו מספר עמדות של צבא לבנון על ידי מסוקי חיל האוויר הישראליים.

"צבא לבנון יחומש בכל אמצעי הלחימה הנדרשים, ללא שום קשר לעמדותיהן של כמה מדינות", אמר סולימאן בביקור. "כבר בישיבת הממשלה הקרובה אדרוש לדון בתכנית לחימוש הצבא".

התקרית: מארב מתוכנן מראש

בלבנון ממשיכים לשבח את פעילות הצבא בתקרית, בה נהרגו סא"ל (מיל') דב (ברי) הררי, ארבעה חיילים לבנוניים ועיתונאי המזוהה עם חיזבאללה.

בביירות דחו את טענת האו"ם וכוחות יוניפי"ל כי הירי בוצע למרות שצה"ל פעל בתוך שטחי ישראל. אמש דווח בלבנון כי ישראל דרשה להדיח את הקצין שהיה אחראי על הכוח הלבנוני שפתח באש. עוד דרשה ישראל, על פי הדיווחים, להעמיד את הקצין לדין, וכי אם הדבר לא יבוצע "תגיב ישראל בצורה חסרת תקדים על כל הפרה של צבא לבנון, שכן תראה בו צבא אויב".

סא"ל הררי נהרג וסרן (מיל') עזרא לקיה נפצע קשה בתקרית הקשה, השבוע בגבול ישראל-לבנון. צה"ל תיאם מראש עם כוחות יוניפי"ל את פעילות החישוף בצד הישראלי של הגדר, אולם חיילי לבנון פתחו לפתע באש. במכת האש הראשונה נהרג סא"ל הררי, ונפצע סרן לקיה. בתגובה, השיב צה"ל אש ארטילרית, ומסוקי קרב תקפו מוצבים של צבא לבנון לאורך הגבול.