בשורה לפריפריה? דיון חוזר בתוכנית ל-1,200 יח"ד בגלבוע

לאחר שבחודש יוני נחשף ב"גלובס" כי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה את תוכנית מינהל מקרקעי ישראל ל-1,200 יחידות דיור במועצה האזורית, כעת נודע כי משרד הפנים יביא את התוכנית לדיון חוזר

צוהר לפיתוח הפריפריה באמצעות 1,200 יחידות דיור במועצה האזורית גלבוע נפתח במשרד הפנים. לאחר שבחודש יוני פורסם ב"גלובס" כי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה את תוכנית מינהל מקרקעי ישראל ל-1,200 יחידות דיור, כעת נודע כי משרד הפנים יביא את התוכנית לדיון חוזר.

הוולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים) של המועצה הארצית במשרד הפנים דחתה ביוני תוכנית המקודמת על ידי המינהל זה 10 שנים בכל ערכאות התכנון, ושמתייחסת להרחבת אשכול יישובים בחבל תענך. השלב הנוכחי כולל הרחבה באמצעות 1,200 יח"ד בגוש היישובים מרכז אומן, לפי תוכנית מפורטת שעברה את כל ועדות התכנון ותואמה מול מינהל התכנון הארצי.

מטרת התוכנית היא לפתח אזור פריפריאלי עם אוכלוסייה ברמה סוציו-אקונומית שאינה גבוהה באמצעות משיכת קהילה באיכות גבוהה ותכנון של צמודי קרקע. אולם ביוני הוולנת"ע החליטה לאשר רק 10% מהתוכנית, משמע 120 יח"ד במושב גדיש שבגוש מרכז אומן.

בפנייתו של ח"כ אלי אפללו (קדימה) לשר הפנים אלי ישי, הוא ציין ש"מדובר בפגיעה קשה בתוכנית חשובה". בתגובה לכך נכתב כי "מבדיקת הנושא עולה שקיימת פרוצדורה נוספת להעלאת התוכנית במסגרת המועצה הארצית".

במשרד הפנים מסרו היום ל"גלובס" כי "מכיוון שלא הוצג בפני הוולנת"ע כל המידע הקיים, יתקיים בקרוב דיון חוזר בתוכנית".

לדברי רפי אלמליח, סגן מנהל אגף תכנון ופיתוח במינהל ונציגו במועצה הארצית, "החלטת הוולנת"ע היתה תמוהה בעינינו, לאור התיאומים שנעשו מול מוסדות התכנון המחוזיים והארציים. ההחלטה לדון מחדש מבורכת ומבטאת אחריות לאומית".