ערוץ 1 לא ישדר את משחקי נבחרת ישראל בכדורגל

‎‎מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, טוען כי ההחלטה נובעת מהמחיר הגבוה של המשחקים ומהעלות הגבוהה שהרשות השקיעה במשחקי ליגת העל בכדורגל

‎‎רשות השידור לא תשדר השנה את משחקי נבחרת ישראל בכדורגל. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, החליט שלא להגיש הצעת מחיר לרכישת משחקי נבחרת ישראל בכדורגל, זאת למרות שהרשות רכשה את ספר המכרז.

‏ההחלטה, לדברי שקלאר, נובעת מסכום המינימום הגבוה שביקשה ההתאחדות לכדורגל וההשקעה הגבוהה מהמתוכנן במשחקי ליגת העל בכדורגל. "אין ספק כי רשות השידור היא המקום הטבעי למשחקי הנבחרת", אומר שקלאר ל"גלובס", אולם "לא בכל מחיר".

‏ההתאחדות לכדורגל ביקשה בעבור 5 משחקי הנבחרת סכום מינימום של 3.6 מיליון שקל, זאת בתוספת לבונוסים במקרה של הישגים במהלך ההתמודדות. באחרונה החליטה הרשות, העומדת בפני הליך רפורמה, להשקיע 46 מיליון שקל ב-3 השנים הקרובות במשחקי ליגת העל בכדורגל.

‏לדברי שקלאר, הוחלט להשקיע בספורט שהוא חלק "מתמהיל השידור הטבעי של הערוץ, הוא מביא קהלים חדשים, ממצב אותנו ומחזק את השידור ב-‏HD‏. אבל זה לא יכול לבוא על חשבון התעודה והדרמה. המחיר הנדרש נראה לי מוגזם, ולכן לא ניגשנו למכרז".

‏ההשקעה במשחקי ליגת העל היתה גבוהה משמעותית מכפי שתכננה הרשות להשקיע בתחילה. שקלאר דוחה את הטענה כי מדובר בשיקולים לא נכונים שהביאו להפסד משחקי הנבחרת. "התדירות בה משודרים משחקי הנבחרת נמוכה יותר, לעומת משחקי ליגת העל שמשודרים על פני עונה שלמה", אומר שקלאר.

‏ברשות השידור מכחישים כי ההחלטה נובעת מהביקורת הציבורית שהושמעה כנגד הכוונה של הרשות לרכוש את המשחקים. זאת לאחר מכתב שכתב מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי למנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, בו הוא קובל על השקעתה של רשות השידור בספורט.

"ישראל 10 סבורה כי יש מקום להעמיק חקר בשאלה כיצד ייתכן שרשות השידור - אשר מתנהלת באופן גירעוני, ואשר לבקשתה הועלה לאחרונה שיעורה של אגרת הטלוויזיה בישראל - מציעה, שוב, סכומי-עתק בלתי הגיוניים עבור שידורי ספורט, תוך ניהול תחרות בלתי הוגנת עם יתר גופי השידור - וישראל 10 בתוכם - אשר מחויבים להשקעות מאסיביות בסוגה עילית, ולפיכך כפופים לשיקולים של נתוני צפייה וכדאיות כלכלית", כתב ורשבסקי.

‏לדבריו, "חשוב להעיר כי למרות הדעה הרווחת לפיה הציבור נהנה מתכנים המשודרים בחינם בערוץ 1, הרי שבפועל עלותם של אותם שידורים מגולגלת על הציבור באמצעות האגרה. כך יוצא שרשות השידור משקיעה עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור בשידורי ספורט, על חשבון השקעה ביצירה הישראלית".

‏בתוך כך, שקלאר הציע באחרונה במליאת רשות השידור לבחון מחדש גם את שידור האירוויזיון. ל"גלובס" אומר שקלאר כי "התחרות השתנתה והפכה המונית. צריך לחשוב על חזון מחדש ועל הרבה דברים חדשים, כמו איך צריכות להיראות החדשות, האם 'מבט' צריכה לעבור שינוי, וגם אם נכון להמשיך ולשדר את האירוויזיון. יש לי את העמדה שלי, אבל יש מדיניות שצריכה להתקבל במליאה ובוועד המנהל. לקראת הרפורמה, ההתחדשות שלנו צריכה להיות גם בקונספט ולא רק בטכנולוגיה". ‏