דיווח: האו"ם צפוי לגנות את לבנון בנוגע לתקרית הירי

כוחות יוניפי"ל שבדרום לבנון סיימו את חקירת הירי שבוצע על ידי צבא לבנון בשבוע שעבר לעבר כוח הנדסה, ממנו נהרג סא"ל דב הררי ■ הדוח אמור לקבוע שלבנון היא אחראית ישירה לירי, שהיה בלתי מוצדק מכיוון שהעץ אותו ישראל כרתה היה בשטחה

האו"ם על סף סיומה של חקירת תקרית האש הקטלנית בה נהרג סא"ל במילואים דב הררי ז"ל, 4 חיילים לבנוניים ועיתונאי לבנוני המקורב לחיזבאללה בשבוע שעבר, כך לפי דיווח שפורסם היום בעיתון א-ספיר הלבנוני.

כוחות האו"ם בדרום לבנון, יוניפי"ל, סיימו את החקירה. מקורות דיפלומטיים באו"ם אמרו לעיתון כי מועצת הביטחון תערוך מחר ישיבה סגורה, שנייה במספר, בנושא בקשת ישראל לגנות את הירי שלבנון ביצעה לעבר כוח ההנדסה. דוברו של מזכ"ל האו"ם אמר לעיתון כי הדוח הסופי של החקירה יצביע על כך שהעצים אותם ביקשה ישראל לכרות היו בצד הישראלי של הקו הכחול, ולפיכך לא הייתה לגיטימציה לצבא הלבנוני לפתוח באש.

הדבר מצביע, לפי הדיווח, על אשמת צבא לבנון בירי הקטלני.

בשבוע שעבר הודיע יוניפי"ל כי אנשים מטעמו ערכו מדידות באזור ההיתקלות, על מנת לבחון את מרחק נקודת הימצאות הכוחות הישראלים מקו הגבול. "מבדיקת הארגון עולה שהעצים שנכרתו על ידי הצבא הישראלי ממוקמים דרומית מקו הגבול בין המדינות, בצד הישראלי", נכתב בהודעה של דובר הארגון באזור קולונל נרש בהט.