בגלל סכסוך העבודה? מנכ"ל סונול תמיר פוליקר התפטר

יו"ר ועד עובדי סונול ל"גלובס": "עזריאלי לא היה מוכן לקחת את הסיכון ששמו הטוב יפגע"

מנכ"ל סונול, תמיר פוליקר, הודיע על התפטרותו מהחברה. כך מסרה היום (ג') חברת האם של סונול גרנית הכרמל, שבבעלות דוד עזריאלי. פוליקר משמש בתפקיד מאז ראשית 2007, לאחר שמילא במשך שבע שנים מספר תפקידים בקבוצת עזריאלי, בין היתר כמנהל כספים וכסגן נשיא הקבוצה.

ההודעה של גרנית הכרמל נמסרה בדיוק בשעה שבית הדין הארצי לעבודה יצא להפסקה, לפני הכרעה הקשורה לסכסוך העבודה המתוקשר עליו הכריזו עובדי תחנות הדלק של סונול. שמו של פוליקר הופיע במרכז הסכסוך הזה מאז הקיץ שעבר, כאשר העובדים טענו כי פוליקר ניסה לפגוע אישית בראשי ההתארגנות, ורק לאחר התערבות ההסתדרות הוקפאו הליכי הפיטורים נגדם. גם אחרי שההסתדרות חתמה על מסמך הבנות לקראת הסכם קיבוצי עם הנהלת סונול, טענו העובדים כי פוליקר נוקט סחבת מכוונת ומסרב לחתום על ההסכם.

רק לפני מספר שבועות אמר יו"ר ועד עובדי תחנות הדלק של סונול, שמעון שטרית, בראיון למגזין G של "גלובס": "אני לא מבין איך אדם כמו עזריאלי, שתורם את כל הונו, משלם מיליונים למנכ"ל שמתעלל בעובדים שלו". האם המסר הזה הגיע עד לעזריאלי? שטרית משוכנע שכן: "כולנו מאמינים שעזריאלי קשור לזה. הוא לא היה מוכן לקחת את הסיכון בפגיעה בשמו הטוב, ואנשיו בטח שמעו שביקשתי אישור מהמשטרה להפגין מול הבית שלו". שטרית הוסיף כי הוא מקווה שבהנהלת החברה "יתעשתו" כדבריו ויחתרו להסכם קיבוצי שיביא לשקט תעשייתי, לטובת העובדים ולטובת כלל החברה. "ברמה האישית, אני מאחל לפוליקר רק הצלחה", מסר שטרית, שלא הצליח להסתיר את שמחתו.

לדברי מקור המקורב לסונול, סכסוך העבודה בוודאי לא עזר לפוליקר, אך לא זו הסיבה היחידה שהביאה לסיום תפקידו. לדבריו, התוצאות הכספיות שהביא לאחרונה לא היו מדהימות כפי שהיה מצופה מאיש הכספים החביב על קבוצת עזריאלי, וברקע נודע על עוד מקרים של יחסי עבודה בעייתיים לכאורה מול בעלי תחנות דלק הקשורים בחוזה עם סונול. "הוא איש כספים טוב שפתאום קיבל משכורת של כמה מיליוני שקלים בשנה, וזה השפיע על יחסי העבודה שלו, הוא נעשה יהיר".

בית הדין הארצי לעבודה דן היום כאמור בשאלה האם ההסתדרות הכללית אכן מייצגת באופן חוקי את עובדי תחנות הדלק של סונול, זאת משום שההסתדרות הלאומית טענה לאחרונה כי היא צירפה לשורותיה את הרוב הדרוש מקרב העובדים כדי להפוך אותה לארגון היציג שלהם על פי חוק. גורמים בהסתדרות ובוועד העובדים של סונול טענו כי מדובר במניפולציה נוספת של הנהלת החברה בראשות פוליקר, שדרבנה לכאורה קבוצה של עובדים להצטרף לארגון המתחרה.

גרנית הכרמל מסרה היום כי בזמן כהונתו של פוליקר עברה סונול לרווחיות, הוקם החלק הארי של רשת חנויות הנוחות "סו-גוד", ויושם המהלך להעברת מרבית תחנות הדלק שבבעלותה למודל הפעלה עצמית.