אולטימטום ל-MTS: הצעת המדינה תוך 12 יום או ביטול הזכיון

בכך החליטה הוועדה הממונה על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן כי היא דוחה את הצעותיה של MTS לשינויים בהסכם הזיכיון ■ במידה ולא יגיעו הצדדים להסכמה יבוטל הסכם הזיכיון תוך 30 יום ■ האם זהו האולטימאטום האחרון או שלב נוסף במשא-ומתן שאין לו סוף?

האולטימאטום האחרון או שלב נוסף במשא-ומתן שאין לו סוף: הוועדה הממונה על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הודיעה הערב לזכיינית הקו האדום, קבוצת MTS, כי היא דוחה את הצעותיה לשינויים בהסכם הזיכיון.

בהודעה שנמסרה לזכיינית נאמר כי עליה לקבל את הצעת המדינה בתוך 12 יום ולא- יבוטל ההסכם.

החלטת הוועדה הממונה באה על רקע כישלון מרתון הדיונים שנערך לפני שבועיים בין המדינה לזכיינית וקונסורציום הבנקים הזרים המלווים את הפרויקט.

לאחר סדרת דיונים ארוכה החליטה הערב הרשות הממונה על הפרויקט בראשות משרדי האוצר והתחבורה לסיים את הסכם הזיכיון עם חברת MTS במהלך 30 הימים הקרובים ולחלט את הערבויות הבנקאיות בסך 120 מיליון שקלים שהופקדו בידי המדינה.

יחד עם זאת ובמקביל, העבירה הרשות הממונה לזכיין את עמדתה המשופרת והסופית ביחס לכל הסוגיות אשר נותרו במחלוקת לאחר סבב השיחות האחרונות, ולזכיין ניתנה האפשרות להסכים לתנאים האמורים בתוך 12 ימים, עד ה- 22 באוגוסט 2010.

נקודות המחלוקות העיקריות שנותרו בין הצדדים מתייחסות למספר אבני הדרך שבהם ישולם לזכיינית מענק ההקמה - שאלה המשליכה על גובה תקרת האשראי שיעניקו הבנקים הזרים לזכיינית חלוקת האחריות לפינוי המים.