אייל עופר יקים פרויקט מגורי יוקרה בגובה 17 קומות במנהטן

את הפרויקט יעצב אדריכל העל רוברט סטרן ■ דירה צפויה לעלות כ-10 מיליון דולר

נראה כי פנטהאוז על הטיילת של תל אביב לא מספיק לאייל עופר: איל הנדל"ן והספנות ובנו של סמי עופר יסב מגדל קיים לפרויקט מגורי יוקרה בן 17 קומות במנהטן.

על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, עופר ושותפיו לפרויקט, האחים ויליאם לי וארתור זקנדורף, שכרו את אדריכל-העל רוברט סטרן לעצב בניין דירות יוקרה במה שהיה בעבר בניין של הארגון Salvation Army ברחוב 20 על פארק גראמרסי הממוקם בשכונה הנושאת את אותו השם בעיר ניו יורק.

לפי התוכנית, 15 יחידות דיור יאכלסו קומות שלמות, כאשר בשתי הקומות העליונות יוצעו למכירה שני דופלקסים, כך מדווח הבוקר (ד') הניו יורק פוסט. כל דירה בקומות 1-15 תשתרע על 418 מ"ר, עם נוף לפארק גראמרסי.

את הפרויקט יזם עופר באמצעות חברת הנדל"ן Miller Global Properties, שבה הוא שותף עם מיירון "מיקי" מילר. חלקו של עופר בפרויקט מסתכם ב-92%.

הדוברת של אייל עופר אישרה היום (ד') את דבר הפרויקט.

זוהי אינה הפעם הראשונה שעופר משתף פעולה עם משרד הארכיטקטים הנודע Robert A.M. Stern; סטרן גם עיצב את פרויקט מגורי היוקרה של עופר על הסנטרל פארק במנהטן, פרויקט שנקרא "15 Central Park West".

כיוון ששוק הנדל"ן בניו יורק רק מראה ניצני התאוששות, אם בכלל, גורמים במשרדו של זקנדורף אמרו לפוסט כי הם לא מעריכים שהפרויקט יתקדם במהירות. מחירה של קומה במבנה נאמדת כיום ב-5 מיליון דולר, אך ההערכות הן שיחידות הדיור תימכרנה, לאחר השלמת פרויקט ההסבה, ב-10 מיליון דולר ויותר.

עדיין, מדובר ב"כסף קטן" בהשוואה לדירה שאותה ככל הנראה ירכוש עופר בישראל. בחודש שעבר נודע כי איש העסקים מתכוון לרכוש את הפנטהאוז הדו-מפלסי בפרויקט מגורי היוקרה "הרברט סמואל" של חברת עופר נכסים על חוף תל אביב ב-115 מיליון שקל. אם תצא העסקה אל הפועל, ישלם עופר את הסכום הגבוה ביותר לדירה בישראל.