טיפים למשקיעים: 5 מניות קמעונאיות שנשארות באופנה

למרות ההאטה הכלכלית, יש גם חברות קמעונאיות שמצליחות להתגבר על הדיכאון של הקונים, ויכולות להפוך להשקעה מוצלחת בטווח הארוך

בימים אלה, כשלצרכנים אין מצב רוח לקניות, חברות קמעונאות רבות נמצאות בבעיה. נתונים מאכזבים על מצב הכלכלה ושוק העבודה משפיעים על הצרכנים, והם דוחים או מקטינים את הרכישות שלהם.

"הצרכנים נמצאים תחת לחץ עצום", אומרת קארן ג'פארי, אנליסטית בסוכנות הדירוג פיץ', שמוסיפה כי הקמעונאיות יצטרכו להתמודד עם מחצית שנייה קשה יותר.

מעבר לכך, אמון הצרכנים נמצא כעת ברמתו הנמוכה מאז פברואר. בדרך מתחילים להסתמן גם מכשולים נוספים, ביניהם עליית השכר בסין והאינפלציה במחירי הסחורות.

אז תמונת הענף אינה מעודדת, אבל משקיעים לטווח ארוך עשויים למצוא בו חברות שיכולות לצאת מהמשבר חזקות יותר. לפניכם חמש חברות קמעונאות שמתאימות את עצמן למצב הרוח של הצרכנים, ולקשיים שמציבה בפניהן התעשייה.

ANF

אברקומבי אנד פיץ' דיווחה בחמישי האחרון על עלייה גדולה מהצפוי של 7% במכירות ביולי - אחת מנקודות האור היחידות מבין רשתות האופנה שפונות לקהל הצעיר. המכירות החודשיות של החברה צמחו בחמישה מתוך שבעת החודשים מתחילת השנה, אחרי 20 חודשים רצופים של ירידות. "השינוי הגיע לאחר שהחברה הפכה אגרסיבית יותר במדיניות התמחור", אומרת אמי נובלין, אנליסטית בוודן אנד קו, שמעניקה למניה המלצת "קנייה", ומחיר יעד של 56 דולר.

נובלין יודעת שאסטרטגיית התמחור של אברקומבי עשויה ללחוץ כלפי מטה את שולי הרווח שלה בטווח הקצר, אך היא מציינת כי "היא מקריבה את שולי הרווח בטווח הקצר על מנת להתחבר מחדש לצרכנים שלה. ברגע שהם יזכו מחדש באמון שלהם וכשהכלכלה תשתפר, יהיה לה כוח תמחור בידיים".

TJX

השינוי בהתנהגות הצרכנים, שכעת מחפשים מציאות, הוא הזדמנות טובה ל-TJX, שמוכרת מותגים במחירים מוזלים, אומרת שרה הנרי, אנליסטית ב-MFC גלובל אינווסטמנט.

על מנת להחזיק בנתח השוק בו זכתה במהלך המיתון האחרון, TJX יצאה בפרסום כלל ארצי למשיכת קונים חדשים. גם מול תהליך של עליית עלויות הייצור, ל-TJX יש אפשרות להעלות מחירים ועדיין להיות תחרותית, מכיוון שהיא הצליחה להאיץ את המכירות באמצעות הגדלת מספר הקונים ולא על ידי הורדת מחירים.

Target

טארגט, קמעונאית הדיסקאונט השנייה בגודלה בארה"ב, משכה גם היא את תשומת ליבה של הנרי. "מוצרי החברה נתפסים לרוב כיקרים יותר מאלו שנמכרים אצל המתחרה הגדולה וול מארט, אבל כיום טארגט יותר אגרסיבית בתמחור שלה", היא מציינת.

וול מארט

וול מארט, שהיא כאמור היריבה הגדולה של טארגט, היא הפייבוריטית של מגי גיליאם, נשיאת חברת גיליאם אנד קו. מדובר בקמעונאית הגדולה בעולם עם מכירות של כ-400 מיליארד דולר בשנה, שלמעלה מ-25% מהן מגיעות מחוץ לארה"ב.

וול מארט היא גם הקמעונאית האמריקנית היחידה שיש לה חשיפה משמעותית לשווקים מתעוררים כמו ברזיל, סין ומקסיקו. "זה מקנה לה חשיפה גדולה יותר לאזורים בעלי צמיחה עקבית בכלכלה הגלובלית", מוסיפה גיליאם.

Williams-Sonoma (סימול: WSM)

וויליאמס-סונומה היא הבחירה של קרייג ג'ונסון, מחברת הייעוץConsumer Growth Partners. החברה שולטת בשרשרת המוצרים למטבח הנושאת את שמה, ובחנויות Pottery Barn, ונהנתה מביקושים מקונים אמידים ששיחררו את ארנקם כשהבחינו שהרע ביותר מאחורינו.

"מכירות מוצרי היוקרה עלו ב-12% השנה, לאחר ירידה של 10% בתקופה המקבילה", מציין ג'ונסון, "והמכירות צפויות להמשיך לעלות בקצב של 10% עד סוף השנה".

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2010