לאחר 5 שנים: שר התמ"ת נפגש עם מקבילו הפלסטיני

בן אליעזר הביע מורת רוחו לנוכח כוונת הרשות הפלסטינית לחוקק חוק להפסקת עבודת הפועלים הפלסטינים במפעלים בהתנחלויות ■ הודיע על הנחייתו להכין כלי סיוע למפעלים ישראלים ביהודה ושומרון שיאלצו להחליף פועלים פלסטינים בישראליים

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר ושר הכלכלה של הרשות הפלסטינית דר' חסן אבו ליבדה נפגשו היום (ה') בתל-אביב. בפגישה נכחו מהצד הישראלי מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי, מתאם הפעולות בשטחים האלוף איתן דנגוט ומנהל דסק מזרח תיכון במינהל סחר חוץ, גבי בר.

זוהי פגישה ראשונה של שר תמ"ת ישראלי עם מקבילו הפלסטיני מזה יותר מחמש שנים. שני השרים העלו נושאים בילטראליים הנוגעים ליחסי סחר וכלכלה בין ישראל והרשות הפלסטינית.

השר בן-אליעזר הביע בפגישה את מורת רוחו לנוכח כוונת הרשות הפלסטינית לחוקק חוק להחרמת מפעלים ישראלים ביהודה ושומרון ע"י הפועלים הפלסטיניים המועסקים במפעלים אלו. בן אליעזר הודיע לאבו ליבדה כי הוא הנחה את מנכ"ל משרדו להכין כלי סיוע מיוחדים עבור מפעלים ישראלים שיחליפו את העובדים הפלסטינים בישראליים. בנוסף, העלה השר בן-אליעזר את נושא החרם הפלסטיני על מוצרים המיוצרים בהתנחלויות.

השר הפלסטיני הציג את בקשת הרש"פ למעמד משקיף בארגון הסחר העולמי (WTO) וביקש את שתוף הפעולה בעניין זה בפני הצד הישראלי.

כמו כן, אבו ליבדה הציג את הצורך לקדם כלכלת הפלסטינית באמצעות פיתוח אזורי תעשייה בשטחי הגדה המערבית, ביטול המגבלה בנושא יבוא מוצרים דו-שימושיים. בנוסף, השר ביקש כי ישראל תכבד את הסכם האסוציאציה של הרש"פ עם האיחוד האירופי.

אבו ליבדה הצהיר כי יש הצורך להקל על גישה ותנועה של אנשים וסחורות בתחומי הגדה המערבית או גם בין הגדה המערבית ורצועת עזה. בנוסף הוא ביקש לאפשר למשקיעים זרים להיכנס באופן חופשי בתחום השטחים שבאחריות הפלסטינאים.