"נתניהו יציע: נסיגה מ-90% מהגדה ופינוי 50 אלף מתנחלים"

העיתון "אל-חיאת" מדווח על תכנית מדינית נועזת אותה יציג רה"מ לאבו מאזן, לפיה ישראל תיסוג מרוב שטחי הגדה המערבית, לא כולל מזרח ירושלים, ותפנה יותר מ-50 אלף מתנחלים ■ לשכת רה"מ בתגובה: אין יסוד לדיווח

"ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבש תוכנית מדינית לקראת השיחות הישירות עם הפלסטינים, לפיה ישראל תיסוג מ-90% משטח הגדה המערבית, לא כולל מזרח ירושלים, וכן פינוי של יותר מ-50 אלף מתנחלים אל גושי ההתנחלויות", כך מדווח היום (ו') העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. לשכת נתניהו מכחישה את הדיווח בתוקף.

"מקורות מהימנים ברמאללה" סיפרו לעיתון כי נתניהו אמר לאחרונה בשיחתו עם שליחים מערביים כי הוא מתכוון להציג לאבו מאזן "הסכם מעבר נרחב ומפתה" במתכונת הסכמי אוסלו, זאת מבלי לחייב את הפלסטינים לחתום על "תום הסכסוך" באופן רשמי.

לדברי המקורות, ההצעה של נתניהו תואמת גם את עמדות חמאס, שישמח לכל נסיגה ישראלית שלא תחייב את הפלסטינים. על פי הדיווח, נתניהו משקיע מאמצים בגיבוש ההסכם הזמני, ואילו ההנהגה הפלסטינית מודאגת מהאפשרות ש"ההסכם הזמני יהפוך להסכם קבוע".

לפי הדיווח, בעבר הציע נתניהו לאבו מאזן להקים מדינה פלסטינית בעלת גבולות זמניים על למעלה מ-60% משטחי הגדה המערבית, אולם אבו מאזן סירב. המקורות טוענים כי נתניהו הבין שהפלסטינים ידחו כל הצעה להסכם קבע שתהיה פחותה משטח הגדה המערבית יחד עם חילופי שטחים, ולכן הוא הגה את רעיון הסכם הביניים החדש שמהווה התקדמות לקראת הסכם קבע, ויאפשר את המשך השיחות הישירות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הדיווח שקרי וחסר כל יסוד"