האנליסטים מגיבים לנפילת קומברס: הזדמנות קנייה במניה?

קומברס צנחה בסוף השבוע ב-32% בוול סטריט, לאחר שהתריעה על מצוקת מזומנים חמורה ועל פיטורי עובדים ■ בברקליס מורידים מחיר היעד ב-28% ל-8 דולר - גבוה ב-63% ממחיר הסגירה; ב-JP מורגן מעניקים מחיר יעד הגבוה ב-73% מהמחיר בשוק

לאחר הדרמה בסוף השבוע בחברת קומברס , בה המניה צנחה ב-32% בוול סטריט לאחר שהתריעה על מצוקת מזומנים חמורה שתדרוש ממנה לבצע סבב נוסף של פיטורי עובדים ועוד קיצוצי הוצאות כדי להשיג נזילות, בתי ההשקעות המובילים לא מאחרים להגיב.

בברקליס קפיטל מורידים את מחיר היעד של מניית קומברס ב-28% ל-8 דולר למניה - עדיין גבוה ב-63% ממחיר הסגירה של המניה בוול סטריט ביום שישי. גם האנליסטים של JP מורגן מורידים את מחיר היעד למניה ב-10.5% ל-8.5 דולר - גבוה ב-73% ממחיר הסגירה של המניה בשוק.

נזכיר, כי בסוף השבוע מנכ"ל קומברס אנדריי דהן שיגר מכתב לעובדיו והזהיר מפני פיטורים קרובים. המכתב היה בהמשך להודעת החברה ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) ובו נתונים כספיים חלקיים למחצית הראשונה של שנת הכספים שהסתיימה ביולי. החברה הדגישה בעיקר את הירידה בצבר ההזמנות במחצית הראשונה, אך היא צופה עלייה בצבר במחצית השנה השנייה.

ב-JP מורגן מציינים כי חשבו שהרע מכל בקומברס כבר עבר, אך ההודעה בסוף השבוע ערערה את ההערכות שלהם על מניית החברה. האנליסטים ממשיכים להמליץ על קומברס ב"נייטרלי" ומציינים את מאמצי החברה לקצץ בהוצאות ולפעול כדי להנזיל את נכסיה. לפי מודל הניתוח של JP מורגן, מחיר היעד החדש מבוסס על מכפיל הכנסות של 1.2 ב-2011. האנליסטים ב-JP מעריכים כי קומברס תחשוף את נתוני הנזילות של החברה כבר בתחילת 2011 הפיסקלית, וכי היא צפויה עד אז "לשרוף" עוד 100-200 מיליון דולר.

בברקליס ממליצים על קומברס ב"תשואת יתר", וגם הם מעודדים ממאמצי החברה לפתור את הבעיות (בין השאר ע"י השימוש בנק ההשקעות גולדמן זאקס כיועץ. י.נ). קומברס מעריכה כי הקיצוצים יביאו לחיסכון של 45 מיליון דולר והיא צופה שעד סוף אפריל 2011 קופת המזומנים שלה תתפח ל-100 מיליון דולר. האנליסטים בברקליס מעריכים כי המאמצים של ההנהלה לא יפגעו בליבת העסקים של החברה. להערכתם, מחיר היעד מבוסס על מודל הניתוח בבנק הההשקעות, למכפיל הכנסות של 0.8 (750 מיליון דולר), לעומת מכפיל הכנסות של 1 בחיר היעד הקודם (צפי להכנסות של 816 מיליון דולר ב-2011.