מציפים את יבנה: העיר תורחב ב-13 אלף יחידות דיור

העיר תראה לראשונה מגדלים של 25 קומות ושכונות חדשות של אלפי יח"ד, על רקע מחירי הקרקע העולים

יבנה צומחת לגובה: עיריית יבנה מתכננת להפוך את תוכנית האב הקיימת לתוכנית סטטוטורית שתהווה את תוכנית המתאר העירונית החדשה עד שנת 2025, כך נודע ל"גלובס". במסגרת התוכנית ייבנו כ-13 אלף יחידות דיור במגדלים בני 25 קומות, כולל באמצעות תוכניות פינוי בינוי ברחבי העיר.

נראה כי היזמים אינם מחכים ומתחילים כבר בימים אלה לשווק מגדלים ביבנה: בין החלוצים בבנייה לגובה בעיר היא חברת מכלוף בכור ובניו, שתקים בשכונה הירוקה מגדל בן 25 קומות שיכלול 80 יחידות דיור. גם חברת דונה נמצאת בהליכי רישוי לבניית שני מגדלים בשכונה.

בנוסף, במכרזים האחרונים של מינהל מקרקעי ישראל זכו לאחרונה חברת אביסרור ומגידו השקעות, כאשר כל אחת מהן תקים מגדל בן 80 יחידות דיור. חברת חנן מור אף היא זכתה במכרז לאחרונה. אפילו האדריכל המתוקשר אילן פיבקו מתכנן בימים אלה מגדלי מגורים עבור חברת תדהר, שיוקמו במתחם הסמוך לשכונה הירוקה.

ראוי לציין כי תוצאות מכרזים אחרונים של מינהל מקרקעי ישראל ביבנה משקפים עלייה של כ-9% במחירי הקרקע בחצי השנה האחרונה. על פי נתוני חברת שיווק הנדל"ן אלדר, מחירי דירות 4 חדרים בשטח של 100-120 מ"ר בפרויקטים חדשים בעיר נעים בין 1.2-1.3 מיליון שקל.

בשכונה הירוקה צפויות להיבנות כ-400 יחידות דיור במגדלים בני 25 קומות ועוד 800 יחידות דיור במגדלים בני 16 קומות, מה שצפוי להגדיל את השטחים הפתוחים.

המחירים יעלו השנה ב-5%?

לדברי ליאת ישראלי, מנכ"ל חברת אמבסדור, המשווקת 104 יחידות דיור של חברת "מבנים ונתיבים" בשכונה הירוקה ביבנה, "בעשור האחרון לא היו התחלות בנייה משמעותיות ביבנה, ומחירי הקרקע ליזמים עלו בהתמדה בתקופה האחרונה. במהלך השנה הקרובה צפויה עליית מחירים של כ-5% ביבנה".

תוכנית האב להרחבת יבנה תקפה מאז 2001 ומתייחסת לגידול של 80 אלף תושבים וכ-13 אלף יח"ד במגדלים עד שנת 2025. כיום מתגוררים ביבנה 33 אלף תושבים. התוכנית הראשונה שנגזרת מתוכנית האב להרחבת יבנה, שגובשה בהובלת ראש העירייה צבי גוב-ארי, היא תוכנית מאושרת המתייחסת להקמת השכונה הירוקה בדרום העיר. תוכנית זו נמצאת בשלבי ביצוע והיא כוללת בניית 3,000 יחידות דיור סמוך לשכונת גן ראובן, שמאושרת אף היא ושאמורה לכלול 1,300 יחידות דיור, המצויות בשלבי היתרי בנייה. השכונה הירוקה ושכונת גן ראובן מהוות למעשה שכונה אחת, נאות רבין.

תוכנית נוספת שנגזרת מתוכנית האב היא תוכנית להקמת שכונה של 2,300 יחידות דיור בדרום מערב יבנה, מזרחית לכביש 4. זו נמצאת לקראת דיון להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התוכנית השלישית, שהועברה לדיוני הוועדה המחוזית, מתייחסת לשכונה של 3,700 יחידות דיור בדרום מזרח העיר, בשטח הגובל במושב בנייה.

לתחנת הרכבת בדרום יבנה תצטרף בתוך שנתיים תחנת הרכבת יבנה מערב, שתקושר ישירות לתל אביב בנסיעה של מעט יותר מ-20 דקות.