אובמה לטורקיה: שנו היחס לישראל או שלא תקבלו נשק

כך מדווח ה"פייננשל טיימס" ■ המימשל האמריקני היה מתוסכל מאוד לאחרונה, לאחר שטורקיה הצביעה במועצת הביטחון נגד הטלת סנקציות נוספות על איראן

הנשיא האמריקני, ברק אובמה, ממשיך לפעול ו"לעשות סדר" במדיניות האמריקנית במזרח התיכון. העיתון "פייננשל טיימס" מדווח הבוקר (ב') כי אובמה שוחח עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והזהיר אותו כי אם טורקיה לא תשנה את התייחסותה לישראל, ומנגד גם לאיראן, מכירת נשק אמריקני לטורקיה אינה מובטחת.

גורם בכיר בוושינגטון אמר לעיתון הבריטי כי "הנשיא אמר לארדואן שחלק מהצעדים שטורקיה נקטה בתקופה האחרונה העלו שאלות בוושינגטון לגבי מידת הביטחון שיש לייחס לטורקיה כבעלת ברית".

נזכיר כי טורקיה חברה בברית נאט"ו וגם במועצת הבטחון של האו"ם, והמימשל האמריקני היה מתוסכל מאוד לאחרונה, לאחר שטורקיה הצביעה במועצת הביטחון נגד הטלת סנקציות נוספות על איראן.

בשבוע שעבר ממשל אובמה הזהיר את לבנון, שכספי הסיוע האמריקני למדינה אינם מובטחים מאליהם ושאם תתרחש שוב תקרית בין צבא לבנון לצה"ל, אין ודאות שהממשל יוכל למנוע ממחוקקים להשעות את הסיוע לביירות.

את האזהרה השמיע פרדיק הוף, יועץ בכיר של ג'ורג' מיטשל, שנועד השבוע בביירות עם בכירי הממשלה שם. ידיעה על ביקורו מתפםרסמת בבלוג דה קייבל, באתר פורין פוליסי, אחד ממקורות המידע החשובים בוושינגטון על נושאי מדיניות חוץ.

השורה התחתונה של המסר שהעביר הוף ללבנונים: ממשלת לבנון צריכה לעשות כל מה שביכולתה כדי להימנע ממשבר נוסף עם ישראל ולהישמר מהתחממות יתרה של יחסיה עם איראן, אם היא מייחסת חשיבות ליחסיה הביטחוניים עם ארה"ב.