תחרות לסינמה סיטי: מתחם קולנוע חדש ייבנה בראשל"צ

תיאטראות ישראל תבנה מגה-פלקס עם 25 אולמות וכ-4,000 מקומות ישיבה ■ הפרויקט יופעל תחת המותג "Yes Planet" ■ בדומה לשאר הקניונים המובילים, קניון הזהב מפנה את בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ בשבוע הבא

חברת תיאטראות ישראל, מפעילת בתי-הקולנוע של רשת רב-חן ו-Yes Planet, תבנה מתחם קולנוע ובידור במערב ראשון-לציון אשר יתחרה בסינמה סיטי ראשון-לציון - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי קניון הזהב, הפעיל גם הוא בעיר ראשון-לציון, מפנה את בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ מהקניון, ואלה יסיימו את פעילותם בשבת הקרובה, עוד לפני סוף החופש הגדול.

פתיחת הסינמה סיטי בראשון-לציון פגעה בפעילות של בתי-הקולנוע בקניון, ולפי שעה אלה לא יוכלו גם להתאכלס באגף החדש הנבנה בימים אלה בקניון הזהב.

הסינמה סיטי, שנחנך לפני חודשיים במערב העיר ראשון-לציון, זוכה להצלחה רבה. ההצלחה הזאת גם הבהירה לשחקנים האחרים בשוק כי הם חייבים לתת מענה לתחרות ולחוויית הצפייה והבילוי שמעניק הסינמה סיטי.

הקומפלקס של תיאטראות ישראל ייבנה באזור הסופרלנד בראשון-לציון הנמצא בקרבה למתחם הסינמה סיטי. הרעיון הוא לבנות מגה-פלקס ענק עם 25 אולמות וכ-4,000 מקומות ישיבה וכן להקים מרכז בילוי ובידור. בפרויקט ישולבו שטחים מיוחדים לכנסים ואירועים, אולמות קולנוע בסטנדרט V.I.P ושטח גדול להפעלת מסעדות, בתי-קפה ופאבים. פרויקט הענק יופעל תחת המותג "Yes Planet".

פינוי בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ מקניון הזהב הוא נקודת ציון נוספת בתהליך פינויים של בתי-הקולנוע מהקניונים. תחילה היה זה קניון רמת-אביב שבחר להוציא את בתי-הקולנוע, ואחר-כך התהליך נמשך בקניונים נוספים ברחבי הארץ. לפני חודשים אחדים יצאו בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ גם מקניון עזריאלי ומקניון מלחה, ובמקומם נכנסה רשת האופנה M&H.

גם בקניון הזהב הגיעו למסקנה כי התשואה של עסקי האופנה גבוהה מזו של בתי-הקולנוע, ולכן החליטו לסיים את ההתקשרות עם גלובס גרופ.

מנכ"ל הקניון, גיל גזית, אמר ל"גלובס" כי הוא דווקא בעד בתי-הקולנוע, אבל שבמתמטיקה פשוטה זה לא עובד.

- למה לא נמצא להם מקום בהרחבה של הקניון?

"נכון להיום ההשקעות ושכר הדירה לא מצדיקים את הפדיונות שלהם. למרות שבתי-קולנוע יכולים לתרום מבחינה שיווקית לקניון, גם אם הם יהיו מלאים - הם עדיין לא יכולים להחזיר את ההשקעות ולשלם שכר דירה בר-תחרות".

- במילים אחרות, אתה אומר שבתי-קולנוע לא יכולים לחיות בקניונים.

"בצורת התפעול הנוכחית, הם לא יכולים. אם תשתנה צורת התפעול, אז אולי בעתיד כן".