שמחון מבקש לערער על הצו שמקפיא את בחירתו ליו"ר קק"ל

לטענת שמחון, יו"ר קק"ל המכהן אפי שטנצלר הסתיר מביהמ"ש את העובדה שידע על הבחירות לראשות קק"ל בסיעה המשותפת לפני שהתקיימו, ויכול היה ליטול בהן חלק

שר החקלאות, שלום שמחון, הגיש אתמול (א') לבית המשפט העליון בקשה דחופה למתן רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז, שהוציא צו מניעה זמני, האוסר על האסיפה הכללית ועל דירקטוריון קק"ל למנות אותו לתפקיד יו"ר קק"ל. הצו תקף עד להכרעה הסופית בתביעה שהוגשה נגד מינויו של שמחון על-ידי יו"ר קק"ל המכהן, אפי שטנצלר, וגורמים נוספים, במסגרתה נטען כי התבצע מחטף בהליך המינוי.

המחוזי גם קבע כי עד להכרעה בתביעה או עד שייערכו בחירות לתפקיד - בהתאם למתווה בפסק דינה של נשיאת המחוזי מרכז, הילה גרסטל - יישאר שטנצלר בתפקידו כיו"ר קק"ל. שמחון טוען, באמצעות משרד ש.הורביץ ושות', כי ביהמ"ש הוציא את צו המניעה למרות שלא התבקש לעשות כן, התעלם מטענותיו בדבר חוסר תום לב מצדו של שטנצלר ושגה באופן שבו ניתח את המקרה.

במסגרת החלטתו מתח המחוזי ביקורת קשה ביותר על התנהגות מפלגת העבודה ושמחון, וקבע כי הם מעלו באמון ביהמ"ש, בהסתירם ממנו את ההסכם, בו נבחר שמחון כמועמד יחיד לראשות קק"ל מטעם סיעה משותפת של מפלגת העבודה, ברית מרץ וסיעת "ארצנו" בדירקטוריון קק"ל. השופט אברהם יעקב קבע כי מפלגת העבודה נמנעה מלתקן תקנון בחירות, כיוון שביקשה להביא את שמחון כמועמד יחיד לתפקיד, ופסק כי על שמחון והמפלגה להעביר לעותרים ולעורכי-דינם 180 אלף שקל.

לטענת שמחון, שטנצלר הסתיר מביהמ"ש את העובדה כי ידע על הבחירות לראשות קק"ל בסיעה המשותפת, לפני שהתקיימו, ויכול היה ליטול בהן חלק. "אף ששלושה גופים פוליטיים מכובדים סברו שלהסכם ביניהם יש תוקף מלא, בית המשפט מצא לנכון לקבוע אחרת", נטען.

מצג שווא

בנוסף, טוען שר החקלאות שמחון כי יו"ר קק"ל שטנצלר הטעה את בית המשפט המחוזי, כאשר טען שישנה בהילות במתן הצו הזמני במעמד צד אחד נגד מינויו. "שטנצלר זכה בצווי בית המשפט, לאחר שהציג בפניו מצג שווא, לפיו אם לא יינתנו הצווים הארעיים - ימונה שמחון מיד, עוד באותו יום, לתפקיד יו"ר קק"ל. מדובר בטענה שהתבררה כבלתי נכונה בעליל", נטען בבקשתו של שר החקלאות.

שמחון מוסיף וטוען כי בית המשפט המחוזי האריך למעשה בהחלטתו להוציא צו זמני את כהונתו של שטנצלר מעבר למועד בו היתה אמורה להסתיים. "הנחת המוצא של ביהמ"ש היתה כי בעוד שבחירתו של שמחון על-ידי האסיפה הכללית תיצור מעשה חדש, ואילו מתן צווי המניעה הזמניים והותרת שטנצלר בתפקידו, הינם בגדר הקפאת המצב הקיים. הנחה זו שגויה, מכיוון שכהונתו של שטנצלר אמורה להסתיים באסיפה הכללית הקרובה, וההחלטה האריכה את כהונתו עד להכרעה בתובענה העיקרית, כלומר, מעבר למועד בו עמדה הכהונה לפקוע", טוען שר החקלאות.

העתירה הוגשה נגד יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, נגד שמחון, מזכירות המפלגה, קק"ל וגורמים נוספים.

על העותרים נמנו, בין היתר, קבוצה בראשות רון חולדאי, עמרם מצנע, מוטי ששון וראשי ערים נוספים, שמיוצגים על-ידי עוה"ד דרור ארד אילון ויובל נחמני; קבוצה שנייה בראשות שטנצלר, שמיוצג על-ידי עו"ד שמואל קסוטו; וקבוצה שלישית, ובה חברי המפלגה, רואי בן דוד וישראל גל, שמיוצגים על-ידי עוה"ד שאול ציוני ואלי פילרסדורף; שר החקלאות שמחון מיוצג בידי עו"ד שוקי חורש.