כתב אישום: ייצאו זהב לירדן ב-600 מיליון שקל מבלי לדווח

תושב חברון ומנהל חברה ישראלית קטנה למסחר מואשמים כי ייצאו למעלה מ-8,000 קילוגרם זהב מחברון לירדן מבלי לדווח לרשויות ■ ההיקף הכולל של העסקאות נאמד ב-628 מיליון שקל

תושב חברון, בעל חברה לסחר בזהב, ומנהלה של חברה ישראלית קטנה למסחר מואשמים כי ייצאו למעלה מ-8,000 קילוגרם זהב מחברון לירדן בסכום כולל של למעלה מ-628 מיליון שקל, מבלי לדווח לרשויות - כך נטען בכתב אישום שהוגש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בחיפה.

לנאשמים, אחמד מחאג'נה ועארף סולטאן, מיוחסות עבירות של מסירת מידע כוזב ודיווח לא נכון על כספים בעת הכניסה לישראל בניגוד לחוק איסור הלבנת הון, וכן שימוש במירמה או תחבולה, במטרה להשתמט ממס בנסיבות מחמירות ואי הוצאת חשבוניות מס.

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), בראשית 2006 ביקש סולטאן לייצא מחברון לירדן כמויות גדולות של זהב, אותו רכש מאחרים. מכיוון שלא רצה לדווח לרשויות בישראל על הקשר שלו לייצוא הזהב, מסיבה שאינה ברורה לתביעה עד כה, פנה סולטאן למחאג'נה, בעליה של חברת אלבוראק סחר בינלאומי ושיווק פיננסי בע"מ, וסיכם עימו כי האחרון יפעל בעבורו לייצוא הזהב דרך מעבר הגבול לירדן. זאת, תוך שהם יוצרים כלפי הרשויות מצג כוזב, כאילו מחאג'נה והחברה שבבעלותו הם בעלי הזהב.

מהאישום הראשון עולה, כי מאפריל 2006 ועד ינואר 1010 ייצאו הנאשמים זהב מחברון לירדן 169 פעמים. כנגד הזהב, הכניס מחאג'נה מירדן לישראל סכום כולל של למעלה מ-628 מיליון שקל עבור סולטאן. בעבור חלקו בייצוא הזהב קיבל מחאג'נה מסולטאן עמלה קבועה מראש, שגובהה היה לרוב כ-110 דולר אמריקאי לכל ק"ג זהב.

עבירות מע"מ

באישום השני מיוחסות לנאשמים עבירות מס, כיוון שפעולות בלדרות הזהב והכסף המזומן שביצע מחאג'נה עבור סולטאן מהוות עסקאות של מתן שירותים לפי חוק מע"מ מוסף והיו חייבות במע"מ, שלא שולם. פעולות אלה הוצגו כעסקאות רכישת זהב בעסקאות אקראי מסולטאן, שכביכול בוצעו בחברון, וככאלה שאינן חייבות במע"מ בישראל. נטען, כי מחאג'נה הרוויח סך כולל של כ-3.5 מיליון שקל, בגינו היה צריך לשלם מע"מ של כ-550 אלף שקל.

את כתב האישום הגישו עוה"ד שגב אדלר, עוזר ראשי לפרקליט מחוז חיפה (פלילי) וירון מינטקביץ סגן בכיר א' לפרקליט מחוז ירושלים (פלילי).