הרמטכ"ל אשכנזי העיד: מסמך גלנט הגיע אליי לפני שבועות

כך דווח בקול ישראל ■ לפי הדיווח, אשכנזי אמר לחוקרי המשטרה כי המסמך "הסתובב" בלשכתו מספר שבועות, והוא העביר אותו לפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט

‎‎הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, התייצב היום (ג') במשטרה כדי לתת עדות בפרשת מסמך גלנט. עדותו של הרמטכ"ל נמשכה מספר שעות, הוא השיב לשאלות רבות מצד החוקרים, ולפי דיווח ב"קול ישראל" סיפר כי המסמך "הסתובב" בלשכתו מספר שבועות, והוא העביר אותו לפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט.

‏‏חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונה שהגיש יועץ התקשורת אייל ארד במשטרה, ובה טען כי המסמך - הנושא את הלוגו של משרדו "ארד תקשורת" והעוסק בתוכניות לקידומו של אלוף פיקוד דרום, יואב גלנט, לתפקיד רמטכ"ל - מזויף.

חקירת המשטרה מתמקדת בניסיון לגלות אם המסמך מזויף, ואם כן - מי זייף אותו. בימים האחרונים הולכת ומתחזקת ההנחה כי המסמך אכן זויף, והמשטרה מתמקדת בשתי עבירות אפשריות: זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות.

‏מאז יום חמישי האחרון זומנו לעדות במשטרה מספר קציני צבא בכירים, ובהם דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו. בימים הקרובים צפויה המשטרה לזמן לעדות גם את האלוף גלנט, בניסיון לברר אם יש לו קשר כלשהו למסמך.

‏‎‎העברת המסמך‏

‎‎במקביל לחקירת המשטרה מתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז הליך הערעור של חברת החדשות של ערוץ 2 על החלטת בית המשפט השלום לחייב אותה להעביר למשטרה את צילום מסמך גלנט, הנמצא בידיה, ושעל בסיסו חשפו העיתונאים אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל את הפרשה.

בית המשפט אמור היה להכריע בשאלה מחר (ד'), אך בתחילת השבוע הפתיעה הפרקליטות והודיעה לבית המשפט כי היא מבקשת לדחות את הדיון. הפרקליטות תעדכן את בית המשפט ביום חמישי הקרוב אם היא עדיין עומדת על דרישתה להעביר את צילום המסמך למשטרה.

מחד גיסא, רבים הסיכויים שהפרקליטות תוותר על דרישתה לקבל את המסמך, לאור התפתחויות החקירה ומכיוון שכבר ידוע שלא מדובר במסמך המקורי; מאידך גיסא, ייתכן כי הפרקליטות תבקש בכל זאת לקבל את הצילום, כדי להשוות אותו לצילומים נוספים שלו הנמצאים בידי המשטרה.

‏‏דובר המשטרה מסר בתגובה לדיווח ב"קול ישראל" בעניין אשכנזי: "בשלב זה החקירה מתנהלת תחת איפול מוחלט. החקירה נמצאת בעיצומה וטרם הסתיימה. לפיכך, הפרסומים השונים המלווים את החקירה, הפניות והשאילתות הרבות עשויות לשבשה ולפגוע בדמויות ששמן משתרבב לדיווחי הכתבים ללא ביסוס כלל. נכון יהיה להמתין עד לסיומה של החקירה המתבססת על עובדות וראיות". ‏‎‎‏